• Miss Juni

HJÄLP MED LOGGA

När jag öppnade min lilla butik för 5 år sedan, fick jag hjälp av en kille härinne att göra min loggo - som jag blev JÄTTEnöjd med! 
    Men nu känner jag att jag vill uppdatera den lite.

Den är gråskuggad -  och det skulle jag vilja ha bort.

Plus att jag vill ha ett nytt och tydligare typsnitt, idag har jag Scriptana. Det passar stilen på min butik super, men är lite för "klent" och svårläst.

Någon som kan tänka sig att hjälpa mej?

Hälningar Jessica

• Svar på tråden HJÄLP MED LOGGA
  • Miss Juni

Nä, jag tänkte mest fräscha upp den - så den känns lite up-to-date.

• Miss Juni

Egentligen tycker jag jättemycket om loggan, förutom att jag önskar att den grå bakgrunden var vit.

Jag gillar typsnittet, Scriptana, men det är kanske inte tillräckligt lättläst på en logga...

Och samtidigt önskar jag någonstans att den ändå skulle kännas lite ny, lite enklare och mer stilren - utan att vara tråkig.

Min första fråga är vad du vill ha i ersättning för detta. Är ganska avgörande för mej... Flört

Hälsningar Jessica

• Miss Juni

Jag har en ny idé...satt och funderade en kväll på nytt visitkort/stämpelkort i butiken, och skulle då vilja ha in en trollslända.

Tänker att om man har en stående rektangel, med lite rundade hörn.

Trollsländan upptill, Butik Älva en bit under

Och www.butikalva.se i mindre text underst.

Skulle i så fall vilja ha en med ram runt - och en utan.

Ramen för att det ska bli en logga, och utan ram till klistermärkena vi trycker upp...

Gillar trollsländan här, men ramen bort.

• Miss Juni

ElinZidane: Tack, men jag har blivit så snurrig på vad jag vill...Förvånadså nu får jag nog tänka lite på det hela...
    Men om du håller på med detta dagligen, vad tror du om själva typsnittet Scriptana när man har texten på skyltar på butiken osv - är den för otydlig?
    Vi är inte alls överens, mannen & jag. Jag gillar det, tycker det står verkligen för vad butiken står för. Medan mannen tycker vi ska ha någon fet svart text, vilket jag tycker känns för tråkigt...

Svar på tråden HJÄLP MED LOGGA