• Anonym (Framtids tänkare)

    Finns det några bra privat BB kvar?

    Hejsan allihopa! vart jag än vänder mig så läser jag om BB kris efter BB kris då barnmorskor får gå i knäna o jobba dubbla pass utan raster och tillräckligt med sömn. Och Sjukhus som läggs ner, en av de senaste BB Sophia.
    Så min fråga är, finns det några privata sjukhus kvar i Sverige som inte är proppfulla eller går igenom en massa kriser, där man garanterat får den hjälp som man behöver då man ska föda barn? eller är det kaos överallt? även om man skulle kunna betala en extra slant.

  • Svar på tråden Finns det några bra privat BB kvar?
  • Anonym (MAS)

    Det finns inget där du kan boka en plats. Är det fullt för stunden så är det fullt och då blir du hänvisad till ett annat sjukhus, endera privat eller offentligt. Vårdvalet i förlossningen är i praktiken bara en önskelista.

  • Anonym (Framtids tänkare)

    Hur gör kungligheter då de ska föda? hur kommer det sig att det aldrig är prinsessor som föder i bilar och på receptions mattor?

  • Anonym (MAS)
    Anonym (Framtids tänkare) skrev 2017-02-01 18:26:20 följande:

    Hur gör kungligheter då de ska föda? hur kommer det sig att det aldrig är prinsessor som föder i bilar och på receptions mattor?


    Specialbehandling och egen förlossningsläkare som var stand by på de offentliga sjukhusen. Victoria på Karolinska och Sophia på Danderyd sist.
Svar på tråden Finns det några bra privat BB kvar?