• Äldre 1 Feb 21:26
    4091 visningar
    31 svar
    31
    4091

    Någon mer som har bestämt sig för att bli av med ett par kilo? Peppa varandra?

    Jag har bestämt mig för att gå ner ca 3-4 kg då det senaste året har smugit sig på lite för mycket hull. Någon mer som är sugen på att ta tag i detta?

    Jag ska styra upp maten men ingen diet, bara kloka val. Mer vardagsmotion.

  • Svar på tråden Någon mer som har bestämt sig för att bli av med ett par kilo? Peppa varandra?
  • Malinn­kpg
    Äldre 1 Feb 21:37
    #1

    Samma här! Tänkte börja ta lite längre promenader igen, tyvärr är det väll kylan och det trista vädret som gjort att jag mest hållt mig inomhus. Men nu har jag lagt på mig några kilo och framförallt har jag blivit så trött.

  • Äldre 1 Feb 21:45
    #2
    Malinnkpg skrev 2017-02-01 21:37:17 följande:

    Samma här! Tänkte börja ta lite längre promenader igen, tyvärr är det väll kylan och det trista vädret som gjort att jag mest hållt mig inomhus. Men nu har jag lagt på mig några kilo och framförallt har jag blivit så trött.


    Välkommen i gänget!

    Jag har börjat promenera till jobbet och försöker gå ut en sväng på lunchen om det är möjligt. Har köpt ny aktivitetsmätare som sporrar mig att röra på mig. Målet är att snittet ska ligga över 12000steg/dag
  • Äldre 1 Feb 21:47
    #3

    Jag har lite fler kilo att gå ned, 6-8 kg ungefär. Har planerat att komma igång med periodisk fasta, men det har gått sådär. Hänger gärna på i tråden!

  • Äldre 1 Feb 21:51
    #4

    Jag behöver också gå ner i vikt Jag äter vanlig husmanskost
    fast minskat mina portioner Dagliga promenader med hunden

  • Äldre 1 Feb 21:51
    #5
    Pedalen skrev 2017-02-01 21:47:03 följande:

    Jag har lite fler kilo att gå ned, 6-8 kg ungefär. Har planerat att komma igång med periodisk fasta, men det har gått sådär. Hänger gärna på i tråden!


    Ju fler vi blir desto roligare! Jag började förra veckan med "mitt nya liv"
  • Äldre 2 Feb 06:04
    #6

    Vägde mig nu på morgonen fast jag har tänkt att väga mig måndagar. Idag står vågen på -1,3 kg på 1,5 vecka.

  • Äldre 2 Feb 09:42
    #7

    Grymt att ta tag i detta! Är många som särskilt vill förlora "de sista kilona".

    Mitt främsta tips är att äta mycket och ordentligt, men av bra mat! Många som vill gå ned i vikt försöker allt med att äta mindre, skippa måltider osv. Ät 3 ordentliga mål om dagen och gärna mellanmål, t ex äpple, banan, om hungern smyger sig på! De vanliga målen ska vara rejäla med mycket grönsaker! T ex en kyckling, ett par matskedar bulgur, ett par matskedar creme fraiche med vitlök och kryddor och resten av tallriken ska svämma över med grönsaker! Det ger lite kalorier men vi håller oss mätta genom att blodsockret långsamt stiger, fibrerna i grönsakerna håller oss mätta längre osv! 

    Lycka till!

    //Jennifer, utb kostrådgivare
    wellmilton .se 

  • Äldre 2 Feb 11:12
    #8

    Skulle behöva. Gått upp av ständiga fertilitetshormoner i flera år plus en graviditet (tja, 3 på ett år om man räknar alla...) Men det känns hopplöst! Vrålhungrig, delammar och försöker öka amningen, kan inte gå promenader p.g.a där vi bor. Banta ska jag självklart inte göra, men sakta gå ner tänkte jag.

  • Äldre 2 Feb 18:49
    #9
    Jag är bara jag skrev 2017-02-02 11:12:22 följande:

    Skulle behöva. Gått upp av ständiga fertilitetshormoner i flera år plus en graviditet (tja, 3 på ett år om man räknar alla...) Men det känns hopplöst! Vrålhungrig, delammar och försöker öka amningen, kan inte gå promenader p.g.a där vi bor. Banta ska jag självklart inte göra, men sakta gå ner tänkte jag.


    Häng på!

    Varför kan du inte promenera?
  • Äldre 2 Feb 19:26
    #10

    Idag har jag promenerat alldeles för lite!! Planerat att gå till och från jobbet samt på lunchen men lunchpromenaden blev aldrig av och hem fick jag skjuts... Blir att knalla ut nu när barnen somnat hur tungt det än känns

Svar på tråden Någon mer som har bestämt sig för att bli av med ett par kilo? Peppa varandra?