• Helena m

    Bästa syskonvagnen - 1.5 år mellan barnen

    Vi behöver inhandla en syskonvagn då det blir 1.5 år mellan vår yngsta och den bebis som kommer i maj. Tyvärr verkar det inte finnas någon vagn som uppfyller alla våra behov så vi kommer att behöva kompromissa. Tar därför tacksamt emot tips och råd från er. Vilken syskonvagn är bäst då det är en relativt liten åldersskillnad mellan syskonen?

    Vår önskelista (där vi kommer att behöva kompromissa med en eller flera önskemål): Individuellt vändbara sittdelar, möjlighet till liggdel/mjuklift, relativt lättkörd i både stadsmiljö och terräng, bra varukorg och inte för bred då vi åker mycket kollektivt.

    Vi vill inte betala mer än 9000 SEK för vagnen inklusive liggdel. För en begagnad vagn inte mer än 5000 SEK. Vilken vagn ska vi välja?

  • Svar på tråden Bästa syskonvagnen - 1.5 år mellan barnen
  • EpicNurse
    LillaJag06 skrev 2017-02-14 09:35:18 följande:

    Men snälla du. Finns att köpa begagnat. Om hon sa att hon inte vill köpa det missade jag det.


    Beg donkey för under 5000? Har jag aldrig sett!
  • typ89

    Använder inte syskonvagn än men tittar eftersom vi kommer behöva det sen. Emmaljunga 735 och kronans syskon vagn verkar var som två jag har hittat som är på bredden men inte så breda? som inte verkar tok dyra iallafall. Har dock inte provkört än.

  • Ise
    Demonia1478 skrev 2017-02-14 00:34:11 följande:

    Själv har vi köpt en Basson Duo tror ja de hette från syskonhuset för 6990kr den är kanon o billig o funkar överallt i T-banan skogsvägar inne i stan osv billig o bra för oss i vartfall e super nöjd o varm vindtät osv vår yngsta har aldrig behövt frysa o fick ha vårjacka i vintras med Tshirt under då vagnen e så bra mot vind iofs har vi alltid regnskyddet på de skyddar ju vagnen mot de mesta smuts osv så slipper man böka me de när de börjar snöa/regna o vi e mer en super nöjda ???? bästa vagnen jag ägt o har en del barn sedan innan


    Vad roligt att göra dina tankar kring den jag har också tittat på den. har en kompis med en likadan och hon har bara gott att säga om den :)

    Vad är det för bredd på den?
    Blir den liten/är den smidig att fälla ihop och få in i bilen (om ni har någon)? :)

  • ika_109
    typ89 skrev 2017-02-14 11:41:25 följande:

    Använder inte syskonvagn än men tittar eftersom vi kommer behöva det sen. Emmaljunga 735 och kronans syskon vagn verkar var som två jag har hittat som är på bredden men inte så breda? som inte verkar tok dyra iallafall. Har dock inte provkört än.


    Tyvärr tillverkas inte Kronans syskonvagn längre, dem har tagit bort den ur sortimentet, finns säkert att inhandla beg.

    Vi lyckades att inhandla en under utförsäljningen och kan varmt rekommendera den. Det finns ju dock betydligt smalare syskonvagnar om man kan tänka sig att ha dem bakom varann vilket vi inte ville.. för då finns Babyjogger CitySelect bla..

    Hade vi inte fått tag på en Kronan så hade det def blivit en Emmaljunga 735.
  • elyse

    Vi ska köpa en Mountain buggy. Finns en del begagnade på Blocket, men blir förmodligen en ny. Om jag inte hittar en begagnad innan april köper vi en från Babyland. Jag vill ha en i svart/grå och alla på Blocket är helsvarta och det tycker jag är tråkigt.

  • Ise

    En vagn jag läst mycket gott om och som flera vänner rekommenderar är Basson Duo. Prisvärd smidig, vagn som är 74 bred, blir liten när man fäller ihop den och som har två separata vändbara sitsar.

  • LillaJag06
    EpicNurse skrev 2017-02-14 10:28:17 följande:
    Beg donkey för under 5000? Har jag aldrig sett!
    Har jag. Flera ggr dessutom. Köpte en själv för 5000kr för några veckor sedan. Såklart underpris för den som säljer och utan tillbehör men du kan få en i den prisklassen. Så sluta bete dig som att jag snackar goja. Vill du ha andra bevis kan du bara kolla blocket och ha det som bevakning i hela Sverige. Då får du se själv.
  • LillaJag06
    LillaJag06 skrev 2017-02-14 15:15:04 följande:
    Har jag. Flera ggr dessutom. Köpte en själv för 5000kr för några veckor sedan. Såklart underpris för den som säljer och utan tillbehör men du kan få en i den prisklassen. Så sluta bete dig som att jag snackar goja. Vill du ha andra bevis kan du bara kolla blocket och ha det som bevakning i hela Sverige. Då får du se själv.
    Kom in en idag för 4800kr

    Länk.

    www.blocket.se/helsingborg/Bugaboo_donkey_duo_2014_71633531.htm
  • typ89
    ika_109 skrev 2017-02-14 14:01:04 följande:

    Tyvärr tillverkas inte Kronans syskonvagn längre, dem har tagit bort den ur sortimentet, finns säkert att inhandla beg.

    Vi lyckades att inhandla en under utförsäljningen och kan varmt rekommendera den. Det finns ju dock betydligt smalare syskonvagnar om man kan tänka sig att ha dem bakom varann vilket vi inte ville.. för då finns Babyjogger CitySelect bla..

    Hade vi inte fått tag på en Kronan så hade det def blivit en Emmaljunga 735.


    Nej det var ju min favorit! Varför gör dom så

    Har en kronan duo s nu och är nöjd med den så tänkte att syskonvagnen också borde vara bra.
  • LillaJag06
    EpicNurse skrev 2017-02-14 19:07:19 följande:
    Sorry, jag förutsatte att vi pratade om vagnar utan skador och defekter. Men det är klart att är man inte så kinkig med det så kan man nog hitta billiga vagnar!
    Ja just denna hade en spricka men den jag köpte var knappt använd. Svart alu. Inga repor eller skador. Suffletten var lite solblekt men det blir tyvärr de svarta snabbt.
    Jag gav Ts ett tips om en bra Syskonvagn. För en bugaboo donkey kanske hon hade kunnat rubba priser något. Hon kan få en välvårdad donkey med en massa tillbehör för 9000kr om hon nu gillar vagnen.
  • Moss123

    Hej,

    Jobbar med barnvagnar och Emmaljunga doubel Viking 735 är en favorit hos många! Men vill du ha en smidig vagn som inte tar plats på bredden utan längden så är Emmaljunga superviking ett alternativ!

    Kan även rekommendera mounten buggys dubbel vagn, det går dock inte och vända sittdelarna men är endas 63cm bred. Grymt bra kvalitet också :)

  • nlekk

    Jag kommer köra på Donkey Duo när min lilla kommer, det är 2 års åldersskillnad. Men kollade även på lite billigare varianter och då såg jag Babytrold Duo och Beemoo Swing Duo (tror jag att den hette?). Jollyroom har bra paketpriser med liggdelar på Beemoo'n men Babytrold var slut för tillfället. Hade själv satsat på Babytrold, eftersom Beemoo'n inte har vändbara säten och vill gärna ha dottern vänd mot mig. :)

Svar på tråden Bästa syskonvagnen - 1.5 år mellan barnen