• Lillarapunzel

    Första tatuering på revbenen?

    Funderar på att göra en tatuering. Det ska vara några (ganska) små textrader, som jag helst skulle vilja ha på revbenen, vänster sida. Men har inga tatueringar sedan tidigare, och har läst att revbenen ska göra extremt ont. Är rädd att det ska göra outhärdligt ont. Är det någon här som har en tatuering på revbenen? Gjorde det ont? Mer ont än på andra delar av kroppen?

  • Svar på tråden Första tatuering på revbenen?
  • Anonym (N)

    Yes! Det gör ont som satan, men inget du dör av. Kör på!

  • vikkey

    Tyckte inte alls revbenen var nån fara. Ångrar dock såhär typ 5 år senare att jag inte gjorde texten större!

  • Lillarapunzel
    Anonym (Tant) skrev 2017-02-03 07:03:02 följande:

    Ska det stå "carpe diem"?


    Absolut inte. Kan inte säga vad det ska stå, utan att röja min identitet. Det är egentligen inte relevant för frågeställningen heller.
  • LS2402

    Nej, det gör absolut inte outhärdligt ont. Smärtkänsligheten varierar såklart från person till person, och revbenen är ett känsligt ställe. Men huvudsaken är vad man ska tatuera. En liten text går relativt fort, och körs med en singelnål. Ett större motiv tar längre tid, ska kanske skuggas med fler nålar och man gnuggar på samma yta hela tiden = betydligt mer smärtsamt. Jag har en text längs med ena sidan/revbenen och ett stort motiv på andra sidan. Smärtan var verkligen brutal på ena sidan och knappt märkbar på andra. Så oroa dig inte :)

  • Lillarapunzel
    LS2402 skrev 2017-02-03 12:02:58 följande:

    Nej, det gör absolut inte outhärdligt ont. Smärtkänsligheten varierar såklart från person till person, och revbenen är ett känsligt ställe. Men huvudsaken är vad man ska tatuera. En liten text går relativt fort, och körs med en singelnål. Ett större motiv tar längre tid, ska kanske skuggas med fler nålar och man gnuggar på samma yta hela tiden = betydligt mer smärtsamt. Jag har en text längs med ena sidan/revbenen och ett stort motiv på andra sidan. Smärtan var verkligen brutal på ena sidan och knappt märkbar på andra. Så oroa dig inte :)


    Tack så mycket för utförligt svar! :)
    Nej, min text ska vara i 2 rader, med typ 20-25 tecken på ena raden och ca. 10 på andra. Så det är ju inget jättemotiv vi pratar om precis.

  • Anonym (Hmh)

    Har en del gaddar. Det gör ont att tatuera sig men inte överdrivet ont. Huden har jag inga problem med alls, tycker kliandet vid läkning efteråt är jobbigare än när man gör den. När du tatuerar dig på ett sånt ställe som revbenen där du kommer åt skelettet så är det en mer intensiv smärta än bara på hud, men det är ingen långvarig smärta och så länge du inte är vääääääldigt känslig så kommer du skratta åt din noja efteråt. Jag tycker att det gör ondare att ta ett blodprov än att gadda på känsliga ställen. Försök att slappna av så mycket som möjligt under tiden, det gör ingen skillnad på smärtan enligt mig men man kan bli rätt slut efteråt om du spänner dig genom hela gaddningen

  • Anonym (tack och hej)

    Tatuerade nyss mig på revbenen och läste den här tråden precis innan för att lugna ner mig. Kan numera säga att de känns som att ha ett köttigt skrubbsår som man kör in nålar eller stenar i. Det är den närmsta beskrivningen jag kan ge😁

Svar på tråden Första tatuering på revbenen?