• Anonym (Kollen)

    Gravid med försats?

    Hej! Jag har varit fri från preventivmedel i snart 2 år. Jag och min kille har haft oskyddat sex sen dess (han har alltså dragit ut den innan han har kommit) och vi har inte blivit gravida än. Det är inget vi planerar heller, men kommer det så kommer det. Vi hade sex här om dagen och jag har ägglossning nu runt den här tiden. Under själva akten så kände han att han var nära på att komma och drog ut den, sen kunde han tydligen fortsätta lite till och sen kom han igen. Finns det någon risk att det kan ha kommit in spermier under den korta tiden? Nån som vet?

  • Svar på tråden Gravid med försats?
  • vikkey

    Avbrutet sex under ägglossning = alltid en risk. Vi hade ett oskyddat samlag där i början av juli typ, och det var avbrutet (han kom över min mage, byst etc). Bäbisen förväntas dyka upp om typ 7 veckor, haha. Så ja - risken finns alltid!

  • Anonym (70-talist)

    Extremt ovanligt. Dom flesta män har inga spermier i försatsen, och med dom flesta menar jag att det är mycket ovanligt. Inte så att en av tio har det. Snarare en av tiotusen.
    Men det är svårt att veta hur stor risken är, finns alltid massor med berättelser om dom som blivit gravida av försats men eftersom det inte går att kolla om det stämmer så kan man inte ritkigt dra någta slutsatser från det. Finns också en poäng i att det kanske låter bättre att säga att man blev gravid av försatsen än killen inte hann dra ut den eller att man räknade fel på dagar. Så den enda riktiga fakta man har att gå på är just hur ovanligt det är med spermier i försatsen.

  • Anonym (Sandra)

    Har haft avbrutet samlag vid ägglossning många gånger och inte blivit gravid

  • Kerubmamman

    "sen kom han igen"? Så han fick utlösning två gånger? Isf handlar det inte om nån försats. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Barnungar)

    Om ni inte vill bli gravida vad är det svåra med skydd? Du ni borde läsa på lite innan sex

  • Malinmana

    Fast hon skrev ju att det inte är nåt de planerar , men "kommer det så kommer det". Jag tolkar det som att de är öppna för en graviditet :)

Svar på tråden Gravid med försats?