• Anonym (Anony­msson)
    Äldre 8 Feb 07:35
    11684 visningar
    14 svar
    14
    11684

    Avbrutet samlag = gravid?

    Hej!

    Jag tog ut min p-stav 21/12-16, för att jag ville träffa min kropp utan hormoner, och dessutom var det inte långt kvar tills min p-stav ändå gått ut. Allt känns as bra, jag har fått bättre hy, bättre humör, piggare, DOCK har jag fått tillbaka mina extrema jävla mensvärkar som dödar mig.. haft mens en gång efter uttag av p-stav och då låg jag på golvet i duschen från och till i 5 timmar under en natt på grund av smärtor, men hur som helst, jag och min sambo använder väldigt sällan kondom sen jag tog ut p-stav, utan vi kör på och så ca 5-10 sekunder innan han kommer så drar han ut sin pille och får utlösning utanför fiffi (typ på min rygg, så inte nära fiffins öppning)

    Jag använder mig av appen Natural cycles, så enligt den hade jag ägglossning förra veckan (alltså kring 2 februari 2017) och nu idag, 8 februari, så känner jag som stickningar i min äggstock, kände det även igår kväll. Det är som små minihugg, det gör inte så ont, utan mer en svidande/stickande känsla, kan det bero på en graviditet eller är det min kropps sätt att säga att "om ungefär 1,5 vecka ska du få din mens"

    Kan även tillägga att jag förutom värk i äggstockarna (mest höger sida), så är jag även rökare men igår sa jag till min sambo att jag slutar NU för de smakar fan så äckligt, och jag är jävligt trött, sover gärna mitt på dagen och jag har inga problem att somna sen på kvällen..

    Det är ingen längtan efter barn, så det är inte det som spelar mig ett spratt, givetvis är ett barn välkommet om fallet skulle vara så, men jag och min sambo pratar om en långresa till Thailand vintern 2018 så vi har inga planer på barn förrän efter den resan..

    Jag vill vänta med att ta ett gravtest, för jag tror inte det ger något ärligt svar ännu, men vill med detta inlägg se om någon haft liknande? Berätta om era extremt tidiga gravtecken!

  • Svar på tråden Avbrutet samlag = gravid?
  • Anonym (Anony­msson) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 08:24
    #1

    ???

  • Anonym (Anony­msson) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 08:32
    #2
    Anonym (Anonymsson) skrev 2017-02-08 07:35:59 följande:

    Hej!

    Jag tog ut min p-stav 21/12-16, för att jag ville träffa min kropp utan hormoner, och dessutom var det inte långt kvar tills min p-stav ändå gått ut. Allt känns as bra, jag har fått bättre hy, bättre humör, piggare, DOCK har jag fått tillbaka mina extrema jävla mensvärkar som dödar mig.. haft mens en gång efter uttag av p-stav och då låg jag på golvet i duschen från och till i 5 timmar under en natt på grund av smärtor, men hur som helst, jag och min sambo använder väldigt sällan kondom sen jag tog ut p-stav, utan vi kör på och så ca 5-10 sekunder innan han kommer så drar han ut sin pille och får utlösning utanför fiffi (typ på min rygg, så inte nära fiffins öppning)

    Jag använder mig av appen Natural cycles, så enligt den hade jag ägglossning förra veckan (alltså kring 2 februari 2017) och nu idag, 8 februari, så känner jag som stickningar i min äggstock, kände det även igår kväll. Det är som små minihugg, det gör inte så ont, utan mer en svidande/stickande känsla, kan det bero på en graviditet eller är det min kropps sätt att säga att "om ungefär 1,5 vecka ska du få din mens"

    Kan även tillägga att jag förutom värk i äggstockarna (mest höger sida), så är jag även rökare men igår sa jag till min sambo att jag slutar NU för de smakar fan så äckligt, och jag är jävligt trött, sover gärna mitt på dagen och jag har inga problem att somna sen på kvällen..

    Det är ingen längtan efter barn, så det är inte det som spelar mig ett spratt, givetvis är ett barn välkommet om fallet skulle vara så, men jag och min sambo pratar om en långresa till Thailand vintern 2018 så vi har inga planer på barn förrän efter den resan..

    Jag vill vänta med att ta ett gravtest, för jag tror inte det ger något ärligt svar ännu, men vill med detta inlägg se om någon haft liknande? Berätta om era extremt tidiga gravtecken!


    Glömde typ dom tecken som gjort mig mest misstänksam.. jag har haft huvudvärk de senaste två dagarna, kissar sjukt ofta - min sambo tycker de e helknäppt att jag behöver springa på dass hela tiden..
  • Anonym (Anony­msson) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 12:16
    #3

    Ser att folk läser inlägget men ingen svarar, men jag fortsätter babbla ändå:

    Som jag sa så somnade jag igår med molande värk, och vaknade med molande värk, nu har det blivit liiiite kraftigare värk och dessutom brunaktig flytning/blödning, kommer inte speciellt mycket, men har pågått i ca 1,5 timme, de e så lite så jag inte behöver ha i tampong, det kommer bara på pappret när jag torkar mig, kan mensen smygstarta ca 1,5 vecka innan eller kan de vara en nidblödning? Jag har ju haft p-stav i ungefär 3 år så jag vet knappt hur mensen fungerar riktigt...

  • Anonym (Anony­msson) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 13:27
    #5
    Anonym (J) skrev 2017-02-08 12:54:29 följande:

    Precis så var det för mig när jag verkligen längtade efter att bli med barn, men det var falska symtom. När jag väl blev med barn hade jag bara ett symtom och det var ömma bröstvårtor. Kan vara så att kroppen inte riktigt har ställt in sig än utan din p-stav, därför du har lite blandande symtom och blöder för tidigt, men det kan också vara en nidblödning.

    Ingen kan säga om du är gravid eller inte, det kan bara ett test :) vänta en vecka och köp cb early om du vill veta snabbt


    Jag har ingen längtan efter barn, jag har längtan efter en lång Thailands-resa, sen vill jag ha barn! Men jag skulle aldrig göra en abort om jag råkar vara gravid, en bebis är välkommen trots att jag inte vill/räknat med att bli mamma nu!

    Ja jag tror att det är som du säger, att det beror på att kroppen kanske ställer in sig efter p-stav, kroppen undrar väl vad som hänt när jag tagit ut p-stav, så de är mycket möjligt att det är så! Min "blödning"/brunaktiga flytning har ökat lite i mängd nu och smärtan har lugnat sig lite, det som bekymrar mig är att jag, samt mina två systrar och mamma, haft problem med vidriga smärtor vid mens, jag har haft cystor på äggstockarna flertal gånger, varje menstruation har jag så ont att jag svimmar, inte kan gå på grund av smärta som strålar ut i benen, spytt på grund av smärtor, men nu har jag normala smärtor, som en vanlig mensvärk (antar jag), och min mamma och mina två systrar har blivit av med sina smärtor direkt dom blev gravida, endast haft "vanlig mensvärk", så även fast jag tror att min kropp bara försöker ställa sig till rätta så är de något i mig som säger något annat, obehagligt!!!

    Jag får helt enkelt ta ett test om sisådär 2 veckor eller något
  • Anonym (Anony­msson) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 14:15
    #9
    Anonym (A) skrev 2017-02-08 13:52:03 följande:

    Stämmer appen och du verkligen hade ägglossning 2 februari så är det i princip omöjligt att känna graviditetssymtom redan då ägget knappt har fäst och börjat bilda hormonet som ger grav-symtom.

    Men med det sagt så kan du haft ägglossnig tidigare än vad du tror och du faktiskt är gravid, eller känt av att ägget fäst (stickningarna). Avbrutet samlag är ingen säker metod då man kan ha spermier i sin försats (försats tror jag alla män har) som kommer innan den riktiga utlösningen.

    Vänta en vecka och testa, hade du ÄL 2 feb så visar ett test med stor sannolikhet positivt 14 dagar efter ÄL :) på mig visade det positivt 10 dagar efter ÄL.

    Du har precis tagit ut din p-stav och kroppen anpassar sig så det kan hända en del pga det i kroppen.

    Har du fått hjälp för din mensvärk? Låter som endometrios? 5 timmars lidande låter fruktansvärt!

    Kram


    Alltså appen är egentligen inte så säker, den är säker efter ca 5-6 mån användning, och jag har haft den sen 25 december! Så appen "känner mig inte riktigt än". Det är mycket möjligt att jag haft ÄL tidigare eller att det är ÄL jag har just idag!

    Jag sökte hjälp för mina smärtor redan när jag var 13 år (är 25 i år) och dom på ungdomsmottagningen sa då direkt att det är endometrios, så jag fick testa olika preventivmedel som skulle dämpa smärtorna, de hjälpte men mådde kass på annat vis istället då, så fick jätte starka tabletter som istället gjorde mig mega trött, orkade inte göra något, sov mest, jag va typ 14-15 då, och sen blev de p-piller fram till jag va 19, sen p-stav när jag va 21 fram till 21/12-16, och jag har varit på gyn där som säger "det behöver inte vara endometrios" men dom har inte gått in och kollat hur det ser ut.. men sist jag hade mina smärtor i 5 timmar ringde jag dagen därpå och sa att det får vara nog, så barnmorskan sa att nästa gång jag får såna här smärtor ska jag bara ta och åka in, och jag vet att det blir en nästa gång, så då ska jag vara mer på om att dom får kolla upp läget.. inte lätt å vara 13-15 år och stå på sig.. men nu är jag vuxen och tänker inte ge mig utan riktigt hjälp!!

    Kram!!
  • Anonym (Anony­msson) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 14:18
    #10
    Milou3 skrev 2017-02-08 14:05:17 följande:

    Har själv blivit gravid 3 ggr med avbrutet samlag!

    Sista ggn jag gjorde abort sa läkaren att det sämsta man kan göra om man inte vill bli gravid är att köra avbrutet samlag då det alltid kan smita in spermier från förkladdet eller strax innan killen kommer. De spermierna är de snabbaste, enligt henne.

    Så köp ett test och kör sen på kådis om du inte vill bli gravid riktigt än :)


    Ja jag känner mig sjukt korkad som förlitar mig på att det är lugnt om man avbryter samlaget innan utlösning.. det är klart att man kan bli på smällen ändå... de går så förbannat snabbt bara, vi glömmer liksom av kondom, trots att vi har det i nattduksbordet precis bredvid... om det inte är bebis så är det skärpning på mig och min sambo!!!
  • Anonym (Anony­msson) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 14:27
    #12
    cosinus skrev 2017-02-08 14:22:27 följande:

    Verkar väldigt olika. Jag har 4 barn, 3 ggr har jag blivit gravid på första försöket. En gång tog det 2 försök.

    Yngsta fyller snart 7 och vi har kört avbrutet sen hon föddes. Inga graviditeter och då har jag som sagt extremt lätt för att bli gravid om vi vill det.


    Ja det är nog väldigt olika, vissa har ju jätte lätt för att bli gravida! Jag vet inte, jag har ju aldrig försökt bli gravid, men något säger mig att mina smärtor jag har vid menstruation är endometrios, vilket kan göra att man har svårare att bli gravid, så det känns som att ska jag bli gravid så måste jag ha ett fullbordat samlag! Men det är ju bara en känsla jag har.
Svar på tråden Avbrutet samlag = gravid?