• Äldre 11 Feb 13:31
    2080 visningar
    2 svar
    2
    2080

    Östersund /Krokom

    Är det fler här från Östersund /Krokom?

    Jag är i v33 och har börjat funderat på smärtlindring osv nu, och kurser. Men verkar ju inte finnas så många kurser här i Östersund...? Har bara hittat ett ställe, men frågan är om det är värt pengarna för kursen, en förlossningsförberedande kurs... Jag läst mycket positivt om profylax kurs men finns ju ingen sån i Östersund så jag funderar online men jag vet inte om det är värt pengarna..

    Har mycket funderingar och tankar.. Har dessvärre inte fått veta så mycket av min bm då hon mest verkar snurrig.. Dessvärre verkar hon va den enda i krokom och eftersom jag bor där så hade det varit trevligt att träffa folk i en föräldragrupp där så vill inte byta av den anledningen heller.. Dessutom har det ju gått så lång tid nu..

  • Svar på tråden Östersund /Krokom
  • Äldre 20 Feb 14:03
    #1

    Fick epidural för utdrivningskedet. Fick reptur 3 kände inte att jag sprack och inte heller att jag var för trång och att hon satt fast. 3 personal stod och tryckte på min mage för att mitt barn skulle komma ut. Epiduralen hjälpte mig och jag behövde inte lida. Kände inte heller efteråt när jag syddes. Man ska absolut kräva epidural genom hela förlossningen varför lidaa när man inte behöver.

  • Äldre 4 Mar 13:29
    #2

    Jag är gravid i v34 nu och funderar också på profylax. Det finns kurser i Östersund, men jag har inte bestämt mig för om det är värt att gå på sån eller om man kanske kan kolla på youtube eller läsa om det?

Svar på tråden Östersund /Krokom