• Äldre 11 Feb 20:20
    1716 visningar
    2 svar
    2
    1716

    Så lång väg kvar ibland

    Detta hände just under Mellon. Ingen fråga från mig till er egentligen, bara ett aaah och ett hoppsan.

    3 barn varav två i åldern 12/13. Tjejer. Två övernattande tjejer i samma ålder.

    Pappan kläcker ur sig den vanliga obekväma klassikern:

    - Nu kanske ni hittar några söta killar att kolla in, tjejer! (Vad ÄR det för fel på honom....)

    Varpå jag, eftersom rätt ska vara rätt, inflikar:

    - Ja, eller söta tjejer!

    Varpå en av tjejerna säger:

    - Nej! Min mamma säger att tjejer inte kan gilla tjejer och killar inte kan gilla killar! Det är fel!

    Hmmmm. Vad sjutton säger man? Vi bor i Spanien och många är konservativa katoliker. Jag nöjde mig med att konstatera att:

    - Då tycker din mamma och jag olika. (Hade såklart velat säga att 'Då är din mamma dum i huvudet', men det säger man inte till en 12-åring).

    Hallå- 1800talet anropar Spanien! (Och troligen vissa individer i Sverige också).

  • Svar på tråden Så lång väg kvar ibland
  • Anonym (Tyuio­)
    Äldre 11 Feb 22:24
    #1

    Förlåt men jag förstår verkligen inte vad som ska diskuteras. Att folk är dumma i huvudet?

  • Äldre 11 Feb 23:14
    #2
    Anonym (Tyuio) skrev 2017-02-11 22:24:01 följande:

    Förlåt men jag förstår verkligen inte vad som ska diskuteras. Att folk är dumma i huvudet?


    Precis ingenting ska diskuteras här. Behövde bara ventilera mitt missnöje över att jämställdheten och humanismen går så långsamt framåt. Det får du gärna kommentera. Och har du en förklaring på varför samt ett förslag på lösning så vore det toppen.
Svar på tråden Så lång väg kvar ibland