Inlägg från: Anonym (Molly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Molly)

Utmattningssyndrom eller?

Jag har varit sjukskriven i ett år för utmattningssyndrom, ingen depression. Börjar långsamt bli bättre men med småbarn kan jag inte vila så mycket som jag skulle behöva så det går långsamt. Går hos en näringsterapeut som hjälper mig.

Kan tipsa er som har muskelryckningar om att ta magnesiumtillskott. Jag tar en mycket hög dos magnesium varje kväll och slipper numer myrkrypningar och muskelspänningar som jag tidigare led av varje natt.

Tar även en massa andra tillskott.

• Anonym (Molly)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-02-14 11:47:58 följande:
    Det är tungt alltså. Ett helt år.. Jag får ångest bara att tänka att jag kommer känna såhär en månad framåt x.x..

Men det låter bra att du börjar må bättre nu

Jag tar magnesium, ca 500 mg om dagen.. Blir risig i kistan nu och då och vet inte om det är pga för mkt magnesium..?

Funkar det bra med näringsterapeut? Får du matscheman eller bara tips på sånt du behöver få i dig?
    Det blir ju gradvis bättre hela tiden, men det är mycket fram och tillbaka så man märker inte riktigt att det går framåt, jag måste tänka tillbaka hur det var för ett år sen och då ser jag ju att jag mår bättre.

Första halvåret kämpade jag bara emot, vilket gjorde att jag blev sämre. Jag försökte pressa mig att bli bättre snabbt genom kost och motion, vilket gjorde att jag pendlade mellan adrenalinpåslag och att totaldäcka och bli sängliggande i en vecka.

Sen struntade jag i allt och bara låg i sängen i en hel månad, var så slut så jag orkade ingenting. Började slappna av inuti, la ner alla krav och förväntningar och försökte strunta i ångesten över att min karriär går åt helvete. Då vände det äntligen.

Nu klarar jag av att ta hand om mina barn de flesta dagar efter skolan, men har hjälp ibland av släktingar.

Men jag känner att det går åt rätt håll, och det måste få ta den tid det tar.

Näringsterapeuten har tagit många prover, både blodprover (sköldkörtel, järn, D-vitamin etc), och en hårmineralanalys, och jag har brist på en del mineraler samt knasigheter med sköldkörteln. Inget matschema men hon säger vad jag ska äta och vad jag ska undvika, samt vilka tillskott jag behöver.

Magnesium kommer i många olika former, de billigare sorterna är inte lika bra, jag tar en extremt hög dos men det påverkar inte alls min mage. Däremot hade jag själv köpt magnesium innan och av den blir jag dålig i magen vid rätt låga doser.
Svar på tråden Utmattningssyndrom eller?