• Anonym (M)

Utmattningssyndrom eller?

För mig var det extremt tydligt att det var utmattningsdepression det handlade om när jag en dag på jobbet kände "jag måste härifrån". Det fanns inget alternativ till att följa den rösten längre. Jag hade fått signaler från kroppen i måånga år men totalt struntat i dom, sånt hade inte jag tid med och det kan ju stämma under vissa perioder men det var ett dumt beteende minst sagt. Skall man ligga på gränsen så skall man hålla utkik efter indikationer som berättar att nu ligger du för nära men pressar man undan dom under lång tid så normaliseras situationen. Och man kan driva sig ännu lite hårdare i en tid till.

Se till att ändra på ditt liv i den mån det går, lås inte fast dig vid hur saker "måste" vara, status osv. Terapi var nyckeln för mig till att kunna tänka om. Det behövdes eftersom mitt sätt att driva mig själv hårt framåt funkade bra i många år men jag kunde inte själv se något alternativ när det inte gick längre. Och den starka ångesten jag till slut fick lättade genom terapin.

Lycka till!

Svar på tråden Utmattningssyndrom eller?