• Anonym (Orkar inte..)

Utmattningssyndrom eller?

Som rubriken lyder så vet jag inte vad som är fel på mig...
    Symptomen nu är:

* svaghet och darrig i ben och armar, framförallt ben
    * Trött trött trött...
    * Ljudkänslig
    * Känns som blixtrar genom huvudet ibland (dagligen dock)
    *Stickningar i benen
    *Rastlöshet i kroppen, jag måste liksom spänna mina muskler
    * Spänd
    * Yrsel yrsel..
    * Sömnproblem.. vaknar flera ggr/natt.. obehag och ångest förekommer då och då
    * Gråter i tid och otid
    * Orkar inte göra mycket kroppsligt förutom en promenad nu och då
    * Bomullshuvud
    * Hjärthopp
    * Ryckningar i kroppen
    * Fumlig

osv osv..

Detta har pågått ett tag, men blev förkyld för ca 3 veckor sedan och efter det började svagheten och allt blev värre liksom..
    Det andra har hållt på i allt från 2 år till 3 månader beroende på symptom.
    Jag är livrädd nu att det ska vara något neurologiskt, typ ME eller MS. Altt aldrig få bli normal igen.. Att bli en dålig mamma..
    Jag jobbar inte för tillfället och stress som jag haft/har beror inte på det, snarare personliga problem såsom oro. Mycket började efter att sonen föddes, rädslan att förlora honom, men jag känner mig även vilse i livet och har insett att jag är dödlig. Har utvecklat hälsoångest pga av allt detta och brist på bra hjälp..

Jag har tid hos neurologen imorgon och är rädd för vad han ska hitta. Eller att han inte ska hitta nåt och säga typ.. VI avvaktar i 6 månader och ser vad som sker.. Vet inte hur jag ska ta mig igenom det då :(
    Jag vill egentligen bara att ni ska berätta om ni gått igenom nåt liknande, om ni känner igen något? Jag känner mig så ensam och rädd och vet inte vad jag ska göra..
    Och skulle det vara utmattning hur länge kan man räkna med att känna såhär innan det blir bättre? (tänker mest på svagheten..)

• Svar på tråden Utmattningssyndrom eller?
  • Anonym (Orkar inte..)

En liten uppdatering sen jag var hos neurolog igår..

Alla fysiska tester var normala, såsom reflex och känsel, balans osv. Remiss har skickats ut för EEG (har jag för mig) för att utesluta epilepsi pga ryckningar. Sedan en till MRI , men det var mest för min skull. Och så skall jag kontakta psykologin.. Jo tack. Har stått i kö i 4 månader nu :-P. Hon tror inte att jag har MS iaf och det kändes skönt att få träffa en som lyssnade till mig.

• Anonym (X)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-02-15 10:46:00 följande:

En liten uppdatering sen jag var hos neurolog igår..

Alla fysiska tester var normala, såsom reflex och känsel, balans osv. Remiss har skickats ut för EEG (har jag för mig) för att utesluta epilepsi pga ryckningar. Sedan en till MRI , men det var mest för min skull. Och så skall jag kontakta psykologin.. Jo tack. Har stått i kö i 4 månader nu :-P. Hon tror inte att jag har MS iaf och det kändes skönt att få träffa en som lyssnade till mig.

Hoppas att alla testerna inte visar nåt då. Eller hur tänker du?

En bekant gick igenom samma procedur hos neurolog och neurologen kunde inte ge någon förklaring/ hitta något i testen. Psykolog gav stress som orsak. Symptomen var samma som vid stroke, så stress kan verkligen göra knäppa saker med en. Men det betyder ju inte att det måste vara stress som är orsak för dig, kan ju vara något annat för dig.
  • Anonym (Orkar inte..)
    Anonym (X) skrev 2017-02-16 15:05:49 följande:

Hoppas att alla testerna inte visar nåt då. Eller hur tänker du?

En bekant gick igenom samma procedur hos neurolog och neurologen kunde inte ge någon förklaring/ hitta något i testen. Psykolog gav stress som orsak. Symptomen var samma som vid stroke, så stress kan verkligen göra knäppa saker med en. Men det betyder ju inte att det måste vara stress som är orsak för dig, kan ju vara något annat för dig.

Nä, självklart hoppas jag att MRI och EEG inte visar något, men känns bra att få det gjort..

Jo, jag har varit rätt stressad dom senaste 4-5 månaderna. Även innan, men inte lika kraftigt.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-02-13 21:52:51 följande:

Blev det bättre efter antibiotikan?

Jag har inte haft nåt fästingsmitta vad jag vet, inte sen jag var 6 :-/

Mycket bättre fast jag har vissa symtom kvar.
  • Anonym (Orkar inte..)

Nu ligger man på sjukhuset med förkalkad galla också.. :,-( Det är ju inte klokt alltså..

• Anonym (X)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-02-21 17:01:00 följande:

Nu ligger man på sjukhuset med förkalkad galla också.. :,-( Det är ju inte klokt alltså..

Usch då? Hur kunde det hända?
  • Anonym (Orkar inte..)
    Anonym (X) skrev 2017-02-23 14:55:51 följande:

Usch då? Hur kunde det hända?

Ja säg det... Läkare har inte så mkt kunskap om det sålänge det inte är deras område. . Så nu efter det har jag mått så dåligt. Fruktansvärd ångest, över hjärta. Har gjort 3 ekg, senaste idag, och allt är hur bra som helst. Men att intala sig själv det.. Har fått tryck över bröstet nu också för första ggn, av ångesten säkerligen, men än en gång.. Att intala sig själv något logiskt nu är helt omöjligt.

Fy fan alltså :,-(
  • Anonym (X)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-02-24 16:18:10 följande:

Ja säg det... Läkare har inte så mkt kunskap om det sålänge det inte är deras område. . Så nu efter det har jag mått så dåligt. Fruktansvärd ångest, över hjärta. Har gjort 3 ekg, senaste idag, och allt är hur bra som helst. Men att intala sig själv det.. Har fått tryck över bröstet nu också för första ggn, av ångesten säkerligen, men än en gång.. Att intala sig själv något logiskt nu är helt omöjligt.

Fy fan alltså :,-(

Vad är du är rädd för? Gör det ont? Eller får du bara ångest utan att veta varför? Så kan det ju vara ibland också.
  • Anonym (Orkar inte..)

Ja.. jag hade/har problem med att somna utan att hjärtat hoppar så det känns som en elchock i huvudet, sedan så känner jag efter. Ångesten behövde väl få utlopp över något..

Känns lite bättre idag, men är helt slut. Vill gärna se ett slut på denna skiten.

Nu har man väl en operation att se fram emot också.. Försöker vara stark men har inte mkt kvar att ta av

• Anonym (X)
    Anonym (Orkar inte..) skrev 2017-02-25 11:15:40 följande:

Ja.. jag hade/har problem med att somna utan att hjärtat hoppar så det känns som en elchock i huvudet, sedan så känner jag efter. Ångesten behövde väl få utlopp över något..

Känns lite bättre idag, men är helt slut. Vill gärna se ett slut på denna skiten.

Nu har man väl en operation att se fram emot också.. Försöker vara stark men har inte mkt kvar att ta av

Ta en sekund i taget och tänk inte för långt fram. Känner igen ångesten... Tar tid att få den att släppa ibland.
Svar på tråden Utmattningssyndrom eller?