• Äldre 14 Feb 16:20
    1758 visningar
    4 svar
    4
    1758

    Män som gör "feminina" saker tillsammans

    Hej! Finns det några män här som träffas och gör "typiskt feminina" saker i grupp (t.ex sy, virka, sticka, orkidéodling, hudvård etc etc)? Som kanske har bildat en cirkel? Är intresserad pga att jag letar "case" till en artikel (som är en del i en större reportageserie) i SvD.

    OBS! Jag betackar mig de som blir kränkta för att jag råkat nämna en syssla som någon inte tycker är feminin, jag ORKAR inte diskutera det.
  • Svar på tråden Män som gör "feminina" saker tillsammans
  • Femhen­ist
    Äldre 14 Feb 16:42
    #1

    Ja, vi har suttit och druckit alkohol, skrattat och lite sexistiskt kommenterat motsatta könet

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 14 Feb 16:50
    #3
    +1

    Fast är det inte ändå ganska intressant att ta upp i en sådan artikelserie, varför man kallar vissa aktiviteter för "feminina" och "maskulina"? Tycker nog någon som jobbar som journalist ska belysa från flera olika infallsvinklar, inte bara göra ett smått klämkäckt reportage om mysiga män som är "duktiga" och ger sig utanför de "vanliga" manliga områdena och har en läsecirkel eller syjunta. 

  • Äldre 16 Feb 12:33
    #3
    Izaros skrev 2017-02-14 16:20:25 följande:
    Hej! Finns det några män här som träffas och gör "typiskt feminina" saker i grupp (t.ex sy, virka, sticka, orkidéodling, hudvård etc etc)? Som kanske har bildat en cirkel? Är intresserad pga att jag letar "case" till en artikel (som är en del i en större reportageserie) i SvD.

    OBS! Jag betackar mig de som blir kränkta för att jag råkat nämna en syssla som någon inte tycker är feminin, jag ORKAR inte diskutera det.
    Jag tror att du lättare hittar dessa män via olika intresseforum än här.
  • Äldre 17 Feb 10:42
    #4
    äldreochklokare skrev 2017-02-14 16:50:09 följande: