• Äldre 14 Feb 16:44
    1906 visningar
    5 svar
    5
    1906

    Vad ska han med mig till?

    Kort och gott... träffar sedan lite över ett år en kille med barn. Barnet är runt fem.

    I början när vi träffades kändes allt bra och vi var superkära och allt... nu vet jag inte längre.

    Nu börjar det ställas andra sorters krav på mig och han beter sig underligt...

    Jag har hälsat på hans ex och har god kontakt med hans barn. Jag har aldrig känt mig utanför eller ouppvaktad... tills för ett tag sedan, ungefär innan jul.

    Jag har inga barn och vi delar inte boende, han bor en bra bit bort. Jag går gärna på bio, ut och äter och lite sånt.. det ville han oxå de första halvåret... nu är det inte så själklart, han måste prioritera... jag förstår och respekterar detta eftersom han har barn. Men från att göra saker... till typ noll, sitta hemma och se på tv...

    jag lägger massa omsorg på honom, lagar mat och fixar, köper små presenter bjuder ut på middag eftersom han inte kan prioritera det... frågar hur han har haft det hur hans barn mår och allt... själv sitter han och kollar mobilen hela tiden, ska tydligen boka en resa till sig och sitt barn.. knappar som en galning på den där mobben... känns trist som fasen.

    Idag på alla hjärtans dag har jag varit iväg och fixat blommor och grejer... då ringer han mig och säger att han kanske inte ens ska komma förbi... vill hem och städa...

    förra året fick jag blommor men det fick hans ex oxå... för hon var en fin mamma....

    Vet inte om jag vill det här....

  • Svar på tråden Vad ska han med mig till?
  • Äldre 14 Feb 16:55
    #1

    Hej!

    Hela situationen låter trist att han inte längre uppvaktar och visar kärlek på samma sätt. Har du pratat med han om detta? Om det inte känns rätt så kanske du ska gå vidare. Ibland får man en magkänsla. Du kanske kan åka med dem? Har han frågat?

  • Äldre 14 Feb 17:01
    #2

    Han har frågat men jag har ett jobb som gör att jag inte kan åka utanför lov.

    Jag känner mig lite dum... som fixar så mkt... han vill även att jag ska kunna umgås med hans ex... men det har jag sagt nej till..

  • Äldre 14 Feb 17:09
    #3

    Okej, det är ju ändå positivt att han fråga om du vill följa med på resan.

    Jag förstår att du känner dig dum, jag tycker du borde säga till han att du vill att han också ska anstränga sig, för det funkar inte om bara ena gör det.. det kan vara så att han känner sig för bekväm med dig.

    Varför vill han att du ska umgås med hans ex?

  • Äldre 14 Feb 17:19
    #4

    För att det är bra för hans barn. Då kan vi fira jul, födelsedagar och annat sånt ihop. Jag har sagt nej till det, och jag vet att han tycker det är barnsligt av mig.

  • Äldre 14 Feb 20:14
    #5

    Jaha men det är inte barnsligt utan helt normalt. Hoppas du vet ditt värde och känn efter vad som får dig att må bra. Rubriken tyder lite på dåligt självförtroende. Har du det?

Svar på tråden Vad ska han med mig till?