• Äldre 17 Feb 17:08
    1176 visningar
    0 svar
    0
    1176

    Språktandem svenska-arabiska

    Hej,

    Jag undrar om det finns någon/några Native svenskar som är intresserade av språket och andra kulturer samt vill dela med sig sina kunskaper i svenska samtidigt lära sig arabiska genom att vara språktandem.

    Jag är född och uppväxt i ett arabiskt land men jag har bott ganska länge i Sverige, 12 år samt studerat i en kandidatutbildning i arabiska vid universitet här och jobbar nu som modersmålslärare i arabiska, så jag är ganska bra insatt i språket, men samtidigt fast jag har varit länge i landet känner jag mig inte som önskad i svenska språket i båda det som gäller uttalet och att prata fritt utan hinder!

    Jag har varit på olika språkkaffeer i svenska men de flesta deltagare är nybörjare och passar inte för mig.

    Det var en intitiativ på universitetet som hjälper studenter från olika länder att utveckla sitt språk genom att vara språktandem med svenskar som jag prövade en gång och det var väldigt hjälpsamt men det finns inte så ofta varje termin så man ibland måste vänta ganska länge innan man hittar en passande person som har intresse och vilja att dela med sig språket därför tänkte jag söka den utanför det akademiska systemet.

    Så i fall finns det någon som vill lära sig arabiska (nybörjare eller avancerad) samt vill lära ut svenska (uttal+ordförråd i olika ämnen) meddela mig gärna så vi kan ordna det med tider och kommunikationsmedel på bästa sätt.

    Hoppas höra snart av er och ha det bra så länge:)

    Med vänliga hälsningar

Svar på tråden Språktandem svenska-arabiska