• Anonym (Anony­m)
    Äldre 17 Feb 17:57
    8631 visningar
    13 svar
    13
    8631

    Vad är det här? Blir inte klok

    Hej! Jag har ett litet problem. Jag har haft problem med sveda vid urinering ett bra tag. Jag har lämnat massor av urinprover och även till urinodling. Liten backstory jag har haft det väldigt lätt för att få urinvägsinfektion vid sex. Så jag har tagit antibiotika efter antibiotika. Jag har behandlats för svamp och mykoplasma. Min sveda har kommit och gått oftast men det är först nu som den har hållit i väldigt länge. Jag har varit hos en hudläkare som uteslöt herpes, hade inga blåsor eller sår.Inte heller var det någon könssjukdom.

    Jag var hos en barnmorska för en vecka sedan. Hon uteslöt också herpes. Hon såg ingen svamp där heller. Jag har ingen urinvägsinfektion, har skickat iväg prov på odling som varit negativ.

    Så jag har ingen aning varför svedan är där.. Nu till det som är väldigt jobbigt har precis träffat en underbar kille i mitt liv som jag tycker väldigt mycket om. Han har också börjat få sveda när han kissar. Det skaver även vid ljumskarna och han har inga blåsor.. Vissa dagar är bättre än andra.. 

    För mig så varierar svedan i blåsan. Dricker jag väldigt väldigt mycket så är den inte där..

    Vad är det jag kan ha smittat honom med om det inte är någon könssjukdom? :/ 
  • Svar på tråden Vad är det här? Blir inte klok
  • Äldre 17 Feb 18:06
    #1

    Be om remiss till en urolog för vidare utredning.

  • Anonym (Jj)
    Äldre 18 Feb 01:06
    #2

    Äter du p-piller? Mina utivägsinfektinssymptom försvann inte förrän jag slutade med p-piller.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 21:17
    #3
    Anonym (Jj) skrev 2017-02-18 01:06:29 följande:

    Äter du p-piller? Mina utivägsinfektinssymptom försvann inte förrän jag slutade med p-piller.


    Yes äter p-piller!
  • Anonym (Man)
    Äldre 18 Feb 21:23
    #4

    Allergi?

  • Anonym (Jj)
    Äldre 18 Feb 21:29
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2017-02-18 21:17:25 följande:
    Yes äter p-piller!
    Jag kopplade aldrig ihop mina besvär med p-piller, men när jag slutade och besvären försvann visade det sig att min syster haft exakt samma problem. Om jag vore du skulle jag prova att byta preventivmedel under ett par månader. När jag pratat med barnmorskor om detta säger de att de hört talas om det, men att de inte riktigt tror på det.
  • Anonym (E)
    Äldre 19 Feb 18:22
    #6

    Jag har två teorier då jag har båda.

    Uretrit. En inflammation i urinröret. Jag gick med obehandlad UVI länge och när jag fick antibiotika försvann en del av besvären men inte allt. Var ständigt kissnödig, det sved och brände vid toabesök och ibland långt efter. Lämnade massa odlingar men fanns inte en bacill kvar. Fick tid hos en jättebra urolog som direkt sa att det var uretrit. Det är rätt vanligt hos unga tjejer och lätt att behandla hos de flesta. Jag fick kortison i urinröret en gång i veckan i 7 veckor och kände mig helt bra redan efter 2-3 gånger.

    Vestibulit. Trots att uretriten nu är borta har jag ändå känt att det bränner och svider i underlivet ibland, även när jag kissar. Har pga andra anledningar fått tid på vulvamottagning och där säger de att det inte alls behöver vara uretriten den här gången utan ett annat smärttillstånd i underlivet. Jag har precis börjat gå där så jag har inte fått nån behandling än men har hört att det funkar bra för de flesta.

  • Anonym (E)
    Äldre 19 Feb 18:23
    #7

    Jag antar att du lämnat odling på morgonurin förresten. När jag hade UVI så länge så var det för att de sa att de kan odla på vilken urin som helst och eftersom jag drack så mycket vatten och inte kunde hålla mig länge så fick de i princip bara en mugg vatten. När jag lämnade in morgonurin hittade de bakterierna.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 00:57
    #8
    Anonym (E) skrev 2017-02-19 18:22:14 följande:

    Jag har två teorier då jag har båda.

    Uretrit. En inflammation i urinröret. Jag gick med obehandlad UVI länge och när jag fick antibiotika försvann en del av besvären men inte allt. Var ständigt kissnödig, det sved och brände vid toabesök och ibland långt efter. Lämnade massa odlingar men fanns inte en bacill kvar. Fick tid hos en jättebra urolog som direkt sa att det var uretrit. Det är rätt vanligt hos unga tjejer och lätt att behandla hos de flesta. Jag fick kortison i urinröret en gång i veckan i 7 veckor och kände mig helt bra redan efter 2-3 gånger.

    Vestibulit. Trots att uretriten nu är borta har jag ändå känt att det bränner och svider i underlivet ibland, även när jag kissar. Har pga andra anledningar fått tid på vulvamottagning och där säger de att det inte alls behöver vara uretriten den här gången utan ett annat smärttillstånd i underlivet. Jag har precis börjat gå där så jag har inte fått nån behandling än men har hört att det funkar bra för de flesta.


    Jag vet inte är lite skeptisk i och med att killen jag träffat har börjat få symptom? Sticker och bränner vid ljumskarna. Röd irriterad vid urinröret, detta har hållit på o flera veckor. Han har inga blåsor eller sår..
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 01:03
    #9
    Anonym (E) skrev 2017-02-19 18:23:46 följande:

    Jag antar att du lämnat odling på morgonurin förresten. När jag hade UVI så länge så var det för att de sa att de kan odla på vilken urin som helst och eftersom jag drack så mycket vatten och inte kunde hålla mig länge så fick de i princip bara en mugg vatten. När jag lämnade in morgonurin hittade de bakterierna.


    Yes! Har lämnat massor av morgonurin
  • Anonym (E)
    Äldre 20 Feb 10:42
    #10
    Anonym (Anonym) skrev 2017-02-20 00:57:54 följande:
    Jag vet inte är lite skeptisk i och med att killen jag träffat har börjat få symptom? Sticker och bränner vid ljumskarna. Röd irriterad vid urinröret, detta har hållit på o flera veckor. Han har inga blåsor eller sår..
    Har du testat dig för könssjukdomar? Det finns fler än herpes man kan få. Klamydia och gonorré är det vanligaste man testar sig för men så finns ju även kondylom, syfilis och trikomonas. Det är inte säkert att han blivit smittad av dig, han kan ju ha fått nåt eget, men för att utesluta det bör du testa dig för allt. Han kan ju tex ha fått svamp "på egen hand" utan att du smittats eller smittat honom. Han kan prova en svampkur om det inte visar sig att det är nåt annat.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 21:04
    #11
    Anonym (E) skrev 2017-02-20 10:42:07 följande:
    Har du testat dig för könssjukdomar? Det finns fler än herpes man kan få. Klamydia och gonorré är det vanligaste man testar sig för men så finns ju även kondylom, syfilis och trikomonas. Det är inte säkert att han blivit smittad av dig, han kan ju ha fått nåt eget, men för att utesluta det bör du testa dig för allt. Han kan ju tex ha fått svamp "på egen hand" utan att du smittats eller smittat honom. Han kan prova en svampkur om det inte visar sig att det är nåt annat.
    Har testat mig för mykoplasma, gonorre, klamydia. Svedan i mitt urinrör hade jag innan jag träffade honom. Sedan några veckor efter vi haft samlag så började klia och sticka vid hans penis och ljumske. :/
  • Anonym (E)
    Äldre 20 Feb 21:50
    #12
    Anonym (Anonym) skrev 2017-02-20 21:04:20 följande:
    Har testat mig för mykoplasma, gonorre, klamydia. Svedan i mitt urinrör hade jag innan jag träffade honom. Sedan några veckor efter vi haft samlag så började klia och sticka vid hans penis och ljumske. :/
    Har han testat sig?
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 22 Feb 19:00
    #13
    Anonym (E) skrev 2017-02-20 21:50:33 följande:
    Har han testat sig?
     Han testade sig innan vi hade samlag. Han hade inget.. :/
Svar på tråden Vad är det här? Blir inte klok