• Äldre 18 Feb 14:00
    1319 visningar
    2 svar
    2
    1319

    Vad ska jag ta mig till

    Hej,

    Känner mig väldigt olycklig just nu och känner att jag inte kan tänka klart.

    Jag och min sambo träffades för ca1,5 år sedan och har haft en fantastisk tid tillsammans, vi är kära, butiksidé träna ihopp, hittade på en hel del aktiviteter och hade ett fantastiskt sexliv. Jag blev gravid i april förra året och vi både blev väldigt glada över det, jag sålde min lgh i juni och han hyrde ut sin och vi köpte en tvåa tillsammans. Samma vecka som vi flytta in, började jag blöda och jag blev inlagd på Danderyd til och från i ca en månad, jag var sängliggande det mesta av tiden och vi både hade en jobbig period då vi inpendlade mellan hopp och förtvivlan, till sist under vecka 22 gick jag med att de kunde sätta igång mig. Det var för lite fostervatten kvar och barnet låg efter i sin växt med flera veckor. Det var ett väldigt svårt beslut, från att ena stunden ser hur hjärtat slår hos det lilla livet till att bestämma att den inte får fortsätta. Jag förlöste Noah och fick hålla om honom en stund innan de tog honom. Han var väldigt fin och efter utredningen kunde de inte hitta inte något större fel varken på honom, förutom att ena njuren va större än den andra.

    Vi både gick på parterapi en gång tillsammans och jag några gånger till för att bearbeta sorgen. Trots den depressionen jag kände började jag jobba veckan efter jag kom hem, kände att jag behövde göra något jag kände mig självsäker på, och det var mitt jobb. Jag gick också tillbaka till träningen ett par veckor efter och bet ihopp. Väldigt svårt att se sig själv i spegeln och se någon man inte känner igen, jag var vältränad innan jag blev gravid.

    Mitt sexliv var nästan obefintlig under större delen av sommaren och efter förlossningen, trots att jag var väldigt ledsen hade jag ett jätte sug efter sex men min sambo ville inte. Han sa bland annat att jag hade förändrats och att han hade tappat sexlusten. Vi hade sex 3-4 gånger under oktober och november och jag lyckades bli gravid igen, inget som vi planerade. Nu är jag i vecka 15 och allt ser bra ut.

    Men sexlivet är bortblåst, vi har inte haft sex på två månader, fast jag har varit jätte sugen. Igår pratade vi medan vi tittade på tv, jag försökte förstå va det handlade om, och om jag behövde göra något. Men han är helt enkelt inte attraherad av mig fysiskt, han sa att han inte ville såra mig och därför vill inte prata om det. Att jag hade gått upp i vikt och han nämnde ingen lust alls, när jag sa att det är så, jag är gravid och kan inget göra åt det så sa han att det var inte bara det men att jag äter onyttigt och slutat träna. Min kost var extrem hälsosam tidigare och nu äter jag bland annat bröd, pasta etc, inte så att jag frossar i pizzor och friterat eller godis, och allvarligt talat så vågar jag inte träna ifall jag gör något fel och lyfter tungt etc.

    Det har varit ett väldigt jobbigt år och känner mig olycklig, njuter inte av att vara lycklig över graviditeten, dels pga allt som pågår omkring och också rädslan av att det inte kommer att gå hela vägen igen. Han säger att han älskar mig och vill ha en familj med mig, men ett liv utan sex känns inte helt, det är inte bara sex men också bekräftelse.

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till, någon klok därute?

  • Svar på tråden Vad ska jag ta mig till
  • Anonym (V)
    Äldre 18 Feb 17:09
    #1

    Ta en dag i taget.... han bearbetar det på sitt sätt....

  • Anonym (Stork­uk)
    Äldre 18 Feb 21:34
    #2

    Känner igen det där och jag får inge sex hemma från 3-4gr om dagen till kanske 1-2 gr i månaden

Svar på tråden Vad ska jag ta mig till