• Äldre 19 Feb 01:15
    7989 visningar
    6 svar
    6
    7989

    Bästa tiden för pappaledighet?

    Är sugen på att ta 1 mån (+ semester) pappaledighet till sommaren för att vara med vår nu 10mån son. Är det "skojigare"/mer givande att spara tills han är äldre? Jag bor utomlands och har bara 2 månader att disponera fram till han blir 6 år. Jag kommer ju inte ångra mig hur jag än gör, men man vill ju maxa upplevelsen för oss båda. Tips på bästa åldern? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-19 10:24
    Vi bor utomlands, inte bara jag.

  • Svar på tråden Bästa tiden för pappaledighet?
  • Äldre 19 Feb 10:07
    #5
    Queennr1 skrev 2017-02-19 09:08:11 följande:

    Hur löser ni det praktiskt om du bor utomlands? Har barne ens en ordentlig anknytning till dig om du bor utomlands.


    Vi bor utomlands hela familjen.
  • Äldre 19 Feb 10:17
    #6
    Carambolan skrev 2017-02-19 07:06:34 följande:

    Det är nog väldigt individuellt vilken ålder man gillar bäst. Jag har tyckt att runt två år är roligaste tiden att vara hemma. Då är de verkligen i upptäckarålder och kul att ta med på olika utflykter. Mindre barn måste man sköta om så mycket mer och äldre barn blir så självständiga och ska träffa kompisar osv. Men alla åldrar är härliga på sitt sätt. Synd att du får så kort tid!


    Tack för bra svar. Är väl ungefär vad jag tänkt. Tar nog lite extra obetald semester till sommaren sen den längre pappaledigheten till nästa sommar. 
Svar på tråden Bästa tiden för pappaledighet?