• Anonym (Mamma 2017)
    Äldre 26 Feb 14:08
    2329 visningar
    6 svar
    6
    2329

    Finns det förlossningskliniker som inte är överbelastade?

    Hej! jag hör hela tiden att det är fullt på BB i Sverige och chockas av att sjukhus läggs ner och barn föds i bilar som den senaste som säkert många hört om.
    Vad jag undrar är, finns det sjukhus privat eller offentligt där det inte är hög belastning någonstans i Sverige? spelar ingen roll var, bara det är i Sverige.
    Någonstans där det inte hela tiden är fullt och barnmorskorna sliter som djur och kan göra slarv som riskerar patienters liv.
    Spelar ingen roll om det kostar, bara det är värt det.
    Tack på förhand

  • Svar på tråden Finns det förlossningskliniker som inte är överbelastade?
  • Anonym (Novem­ber)
    Äldre 26 Feb 19:19
    #1

    Värnamo. Dagen jag lades in föddes inga barn alls. Snittet är 5 barn per dag. Finns visserligen dagar när det kör ihop sig där med, men inte så många enligt personalen jag pratade med.

  • Anonym (Kikki­)
    Äldre 26 Feb 21:53
    #2
    Anonym (November) skrev 2017-02-26 19:19:03 följande:

    Värnamo. Dagen jag lades in föddes inga barn alls. Snittet är 5 barn per dag. Finns visserligen dagar när det kör ihop sig där med, men inte så många enligt personalen jag pratade med.


    Jag har också hört bra saker om att föda i Värnamo. En av mina nära vänner gjorde det. Det tillstötte komplikationer under förlossningen, men hon kände sig helt trygg och fick ett väldigt bra omhändertagande och bemötande hela tiden. Kände absolut inte att personalen var stressad eller inte hade tid med henne.
  • Anonym (Novem­ber)
    Äldre 26 Feb 21:56
    #3
    Anonym (Kikki) skrev 2017-02-26 21:53:41 följande:
    Jag har också hört bra saker om att föda i Värnamo. En av mina nära vänner gjorde det. Det tillstötte komplikationer under förlossningen, men hon kände sig helt trygg och fick ett väldigt bra omhändertagande och bemötande hela tiden. Kände absolut inte att personalen var stressad eller inte hade tid med henne.
    Bemötande är nåt helt annat Jag ska anmäla dom faktiskt. Skulle aldrig få för mig att föda där nåt mer om jag blir gravid. Men det beror inte på brist på personal eller stressad personal utan vissa idioter som jobbar där. Såna som aldrig skulle haft med folk att göra och än mindre höggravida kvinnor! Din vän hade tur som mötte de trevliga.
  • Anonym (Ndndn­)
    Äldre 26 Feb 22:18
    #4

    I Eskilstuna föds det i snitt 5 barn per dag. Men sen är det lite fler under sommarhalvåret än vinterhalvåret och så ser det nog ut i hela sverige. Råkade dock ut för intagningsstopp i juni, den dagen min dotter föddes där så föddes det 11 barn.

    Dock extremt ovanligt att det är sånt tryck att de måste skicka folk vidare.

  • Anonym (Mamma 2017) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 16:36
    #5

    Tack alla för svaren! jag ska tänka på det där, Värnamo och Eskilstuna.. Hur ser det ut i Karlskrona? eller Umeå?

  • Anonym (Örebr­o)
    Äldre 13 Mar 17:14
    #6

    Örebro tyckte jag var jättebra. Hade en barnmorska med mig hela tiden och hon var otroligt duktig. Upplevde ingen stress eller så och även fast det uppstod komplikationer så tog de hand om det utan att jag ens märkte. De var mkt lyhörda angående smärtlindring också. Det var i augusti så inte högsäsong men nästan.

    Har fött i Luleå också och det var stor skillnad. Där kändes alla superstressade.

Svar på tråden Finns det förlossningskliniker som inte är överbelastade?