• Anonym (Frågande)

    en fråga om onani

    När jag onanerar, så kissar jag oftast på mig. Jätte pinsamt, och äckligt.
    Varför händer detta, och hur kan jag förhindra det?! Man är ju oftast lite het på rödbetan, som gravid ;)

  • Svar på tråden en fråga om onani
  • Anonym (hjälp)

    Enklast är kanske att sitta på toaletten när du onanerar, bara att låta kisset rinna på.

    Har det alltid varit så här, eller kom det nu när du är gravid?

  • Anonym (A)

    Börja används knipkulor 1-2ggr dagen. Om ca en månad så märker du säkert skillnad.

  • Anonym (Frågande)
    Anonym (hjälp) skrev 2017-02-27 08:28:07 följande:

    Enklast är kanske att sitta på toaletten när du onanerar, bara att låta kisset rinna på.

    Har det alltid varit så här, eller kom det nu när du är gravid?


    Nej, det har inte alltid varit så. Det har kommit nu i slutet, av min graviditet. Är i v.34
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Frågande) skrev 2017-02-27 14:35:30 följande:
    Nej, det har inte alltid varit så. Det har kommit nu i slutet, av min graviditet. Är i v.34
    Och jag kissar oftast på mig, när jag kommer :(
  • Haskel
    Anonym (Frågande) skrev 2017-02-27 14:35:30 följande:
    Nej, det har inte alltid varit så. Det har kommit nu i slutet, av min graviditet. Är i v.34
    Inte så mycket att oroa sig för. Så sent i graviditeten ligger ju barnet och pressar på allt som finns därinne. Däribland urinblåsan. Ansträngningsinkontinens är inte  ovanligt i slutet  av graviditet.
    Orgasm är ju en ansträngning. En mängd komplicerade muskelsammandragningar.
    Det är inte heller ovanligt att man har svårt att tömma blåsan  helt i slutet av grav. Därför är det inte säkert att det hjälper att kissa innan.

    Chansen finns ju även att du råkat lära dig att få fontänorgasm.
  • Anonym (Frågande)
    Haskel skrev 2017-02-27 14:53:48 följande:
    Inte så mycket att oroa sig för. Så sent i graviditeten ligger ju barnet och pressar på allt som finns därinne. Däribland urinblåsan. Ansträngningsinkontinens är inte  ovanligt i slutet  av graviditet.
    Orgasm är ju en ansträngning. En mängd komplicerade muskelsammandragningar.
    Det är inte heller ovanligt att man har svårt att tömma blåsan  helt i slutet av grav. Därför är det inte säkert att det hjälper att kissa innan.

    Chansen finns ju även att du råkat lära dig att få fontänorgasm.
    Fast det kommer ju inte gult, om man får fontänorgasm? Tror mer på att det trycker på, och är en ansträngning.
  • Anonym (m)

    Urinröret ska ju sluta sig vid orgasm så att man inte kan kissa, efteråt brukar det också vara svårare då urinröret "krampar" en stund. Sök läkare!

  • Anonym (Ty)

    Ta det lugnt, det är inte som du kissar på dig utan som du får fontänorgasm! Faktum är att det är så gott som omöjligt att kissa samtidigt som orgasm, prova själv, ni som inte tror mig!
    Sen är det väl konstaterat att vätskan är utspädd urin, så kanske sak samma men du behöver iaf inte skämmas och tänka att du kissar på dig och inte hålla på med knipkulor (av den anledningen iaf).

  • Anonym (Är det urin?)

    Det kan inte vara så att du får fontänorgasm då? Eller är det urin som kommer? Det trycker på mer på olika ställen under graviditeten så är det urin som kommer så kanske det är för att det trycker på blåsan? Om det är genomskinligt/grumligt och inte luktar så är det "fontän" och då är det kanske också för det trycker på? Började själv få fontänorgasm när jag var gravid, hade det inte innan.

    Men om det är som du kissar på dig så kanske du ska ta upp det med bm, behöver ju inte nämna att det är i samband med orgasm

    Såg att någon skrivit om knipkulor och det har jag med, funkar bra. Även efter förlossningen kommer det vara bra, träna upp muskulaturen igen.

Svar på tråden en fråga om onani