Inlägg från: BuoBä |Visa alla inlägg
  • BuoBä

    När köpa barnvagn?

    Jag har ingen personlig erfarenhet av adoption, men väl av barnvagnar.

    Hur gammalt kommer barnet vara? Hur ser det ut i landet och hur kommer ni röra er?

    Fråga adoptionsorganisationen om det är någon vits med vagn. I vissa länder är gatorna så dåliga att man inte kan köra vagn. Ibland rör man sig bara mellan hotellområdet och väntande taxi pga säkerhet eller värme. Sen finns det såklart många länder där man rör sig runt och vagn kan vara praktiskt.

    I så fall, är barnet stort så att det sitter och ev går så klarar ni er säkert med en enklare paraply-/resevagn köpt där, och kan skaffa en riktig vagn när ni kommer hem. Då slipper ni riskera att den bra vagnen skadas under flygresan. Är barnet litet (är väl ovanligt vid adoption nu för tiden?) är säkert bärsjal/-sele smidigare.

  • BuoBä

    Bugaboo är ju inget svenskt märke och de lär vara likadant konstruerade var de än säljs, så för den skull behöver ni inte köpa den i Sverige. Vet folk som köpt dem i USA och tagit med hem till Sverige för att det är billigare där, men i Brasilien kanske de inte säljs?..

    Ska ni resa med den typen av vagn skulle jag rekommendera en transportväska, original från Bugaboo eller en Stokke Prampack. Trist om en så dyr vagn blir kvaddad.

  • BuoBä
    midnattljus skrev 2017-03-01 15:14:04 följande:
    Jag är medveten att vagnen inte är svensk.. handlar om att vi fått ett dröm pris på den vi vill exakt ha! I Brasilien vet jag inte om den säljs faktiskt men allt där som är större "märken" är skit dyrt verkligen. Så därför ville jag ha lite råd om vagn och hur andra gör. Man fick med bugaboos reseväska vid köp av vagnen och massa tillbehör därför var vi intresserade av den! :)
    Men då är det väl bara att slå till. 
    Lät från början som om du var osäker på om det ens var lönt att titta på vagn, men har ni bestämt er så är det ju en annan femma. 
Svar på tråden När köpa barnvagn?