Inlägg från: Anonym (Ensam mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam mamma)

    Pojkvän vill lämna nyfödd dotter på familjehem

    Birgitta02 skrev 2017-02-28 15:22:23 följande:

    Du ska inte välja bort ditt barn! Men troligen får du välja bort din kille. Men det finns faktiskt en chans att även han blir förälskad i sin dotter när det väl är fött. Så fram till förlossningen ska du inte ta några som helst beslut. Och om du ändå tar ett, för dig negativt, beslut så är det inte skrivet i sten. Du kan ångra dig när barnet är fött.

    Jag hade aldrig i livet valt min pojkvän före mitt lilla barn. Aldrig. Och jag tror inte du kommer göra det heller. Den otroliga känslan när man ser sitt barn första gången går före allt. Det är en fantastisk känsla.

    Du ska behålla ditt barn. Sen får väl killen hänga på. Eller inte. Det bestämmer han själv. Men han kommer, vare sig han vill eller inte, ha ett biologiskt barn som han måste förhålla sig till.

    Hoppas du kommer fram till ett beslut du kan leva med och att du mår bra av det.

    Kram!


    Inte för att låta negativ men alla ändrar sig inte när barnet är fött. Min kille gjorde inte det , han stack när jag var gravid , tjatade om abort osv men jag behöll barnet och nu är jag ensamstående. Jag är jätteglad att jag har min dotter och att jag inte gjorde abort men pappan finns knappt med i bilden alls.

    Så jag tycker absolut inte att Ts ska låta killen övertala henne till något , men man kan inte bara räkna med att pappan alltid ändrar sig när barnet är fött tyvärr även om man tycker att han borde det.

    Jag är iallafall glad att jag valde min dotter framför mitt ex.. och jag tror att TS kommer känna så också men hon kanske får räkna med att hon ev. kommer vara ensamstående .
  • Anonym (Ensam mamma)
    DizzyD66 skrev 2017-03-01 12:16:59 följande:

    Alltså, nu hamnar ju inte alla ofödda barn efter födelsen på familjehem i Sverige, enbart för någon sperminator inte vill bli pappa. 

    Du kan väl bestämma själv över ditt och barnens liv, eller hur?


    Nej precis , herregud han har absolut ingenting att säga till om faktiskt. Men däremot kan TS bli ensam med barnet såklart men det är många som är det och det är nog värt det.
Svar på tråden Pojkvän vill lämna nyfödd dotter på familjehem