• Äldre 1 Mar 11:09
    2445 visningar
    20 svar
    20
    2445

    Varför vill dom flesta ha en yngre partner?

    Jag är en kvinna på 46 som dejtar på nätet. Söker i min profil män mellan 40-50. Är förvånad över att dom flesta män i min ålder vill ha en kvinna 25-40 år och har förstått av dom män jag träffat att även kvinnor vill ha yngre män. Varför?
    Vad är det för fel på en partner i din egen ålder?

  • Svar på tråden Varför vill dom flesta ha en yngre partner?
  • Anonym (.)
    Äldre 1 Mar 11:10
    #1

    En vis man svarade på denna frågan en gång när jag diskuterade med honom.

    Han svarade : Kvinnor är fertila när de är unga. Fertilitet är sexigt.

  • Äldre 1 Mar 11:21
    #2

    Det svarar ju inte på frågan varför kvinnor vill ha yngre män. Dom är ju fertila hela livet!

  • Äldre 1 Mar 11:25
    #3

    Jag tror att tiderna har förändrats så att folk känner sig yngre längre. 40 är det nya 30 eller vad man säger. Dock har inte samhällets syn på ålder hunnit med riktigt och en kvinna på 40 som känner sig så som hon uppfattar att en 30åring är vill ha en jämbördig man och söker därför bland de yngre. Det hon missat är att männen i 40årsåldern också känner sig som 30 och männen kring 30 känner sig som 20. Det är min tolkning iaf. Jag har attraherats av män 10 år yngre än mig eftersom jag känner mig ung själv men insett att de beter sig som tonåringar och att den "unga vuxna" jag sökte hittas i min egen ålder :) Så det är nog något alla måste gå igenom och inse. Kanske gäller det även män även fast . också har rätt.

  • Anonym (..)
    Äldre 1 Mar 11:27
    #4
    Tessla skrev 2017-03-01 11:21:47 följande:

    Det svarar ju inte på frågan varför kvinnor vill ha yngre män. Dom är ju fertila hela livet!


    Kvinnor vill oftast inte ha yngre män, de vill ha en man som är några år äldre.

    Det ändras efter 40, då kvinnor mer ofta vill ha någon jämngammal.

    Det finns förstås undantag där yngre kvinnor vill ha ännu yngre män, men det är mer sällsynt än att män vill ha unga kvinnor.
  • Anonym (..)
    Äldre 1 Mar 11:29
    #5
    Tessla skrev 2017-03-01 11:09:11 följande:

    Jag är en kvinna på 46 som dejtar på nätet. Söker i min profil män mellan 40-50. Är förvånad över att dom flesta män i min ålder vill ha en kvinna 25-40 år och har förstått av dom män jag träffat att även kvinnor vill ha yngre män. Varför?
    Vad är det för fel på en partner i din egen ålder?


    Du har fått svaret. Kvinnans begränsade resurs är fertilitet.

    De här männen ljuger dessutom delvis. De skulle sannolikt inte ha något emot kvinnor mellan 16 och 25 år heller.

    Deras helt politiskt inkorrekta, men totalt sanna spann, är nog 15-30 år.
  • Anonym (Yes.)
    Äldre 1 Mar 12:17
    #6
    Anonym (..) skrev 2017-03-01 11:29:56 följande:

    Du har fått svaret. Kvinnans begränsade resurs är fertilitet.

    De här männen ljuger dessutom delvis. De skulle sannolikt inte ha något emot kvinnor mellan 16 och 25 år heller.

    Deras helt politiskt inkorrekta, men totalt sanna spann, är nog 15-30 år.


    Huvudet på spiken.
  • Anonym (drake­n)
    Äldre 1 Mar 13:08
    #7

    Jag har oftast gått bäst ihop med äldre, men nu är jag förälskad i en 20 år yngre tjej. Nåt som förvånade mig.

  • Äldre 1 Mar 15:17
    #8
    Anonym (..) skrev 2017-03-01 11:29:56 följande:

    Du har fått svaret. Kvinnans begränsade resurs är fertilitet.

    De här männen ljuger dessutom delvis. De skulle sannolikt inte ha något emot kvinnor mellan 16 och 25 år heller.

    Deras helt politiskt inkorrekta, men totalt sanna spann, är nog 15-30 år.


    Detta kan stämma men är isf inte helt korrelerat med fertilitet iom att kvinnor är fertila till 40-45 ca. Så att sätta gränsen 15 år innan känns lite skumt. Speciellt om det är en biologisk grej. Då borde ju intuitionen bara säga om hon är fertil eller ej och därmed attraktiv eller ej. En kvinna 35 år är ju i högsta grad fertil så varför uppstår inte attraktionen där?
  • Anonym (..)
    Äldre 1 Mar 15:24
    #9
    Meriall skrev 2017-03-01 15:17:51 följande:
    Detta kan stämma men är isf inte helt korrelerat med fertilitet iom att kvinnor är fertila till 40-45 ca. Så att sätta gränsen 15 år innan känns lite skumt. Speciellt om det är en biologisk grej. Då borde ju intuitionen bara säga om hon är fertil eller ej och därmed attraktiv eller ej. En kvinna 35 år är ju i högsta grad fertil så varför uppstår inte attraktionen där?
    Peak fertility är vid 22 år för en kvinna.

    Orsaken till att män vill ha yngre för långa förhållanden är att de då maximerar år av fertilitet med den kvinnan.

    Kvinnor är attraktiva vid 35. Bara inte på sin höjdpunkt, men många män vill ha en 35 årig kvinna.
  • Anonym (a)
    Äldre 1 Mar 19:37
    #10
    Tessla skrev 2017-03-01 11:09:11 följande:

    Jag är en kvinna på 46 som dejtar på nätet. Söker i min profil män mellan 40-50. Är förvånad över att dom flesta män i min ålder vill ha en kvinna 25-40 år och har förstått av dom män jag träffat att även kvinnor vill ha yngre män. Varför?
    Vad är det för fel på en partner i din egen ålder?


    De tror de är gudar och att alla unga tjejer ska vilja ha dem, haha 

    Ska svara seriöst dock: Jag är i din ålder och när jag nätdejtande tyckt jag inte det var så svårt att få dejter i min ålder. Män som inte hade några barn verkade gärna söka efter kvinnor minst 10 år yngre, men annars fick jag svar från både yngre och äldre män, tom från män så unga att jag verkligen inte ville ha svar, haha
  • missly­ckadma­nung
    Äldre 1 Mar 19:39
    #11
    Tessla skrev 2017-03-01 11:09:11 följande:

    Jag är en kvinna på 46 som dejtar på nätet. Söker i min profil män mellan 40-50. Är förvånad över att dom flesta män i min ålder vill ha en kvinna 25-40 år och har förstått av dom män jag träffat att även kvinnor vill ha yngre män. Varför?
    Vad är det för fel på en partner i din egen ålder?


    haha du drömmer bara... Du skulle aldrig kunna få en yngre förmåga, varför skulle de ens vilja ha dig? SKÄRP DIG!!!!
  • Äldre 1 Mar 20:02
    #12
    misslyckadmanung skrev 2017-03-01 19:39:53 följande:
    haha du drömmer bara... Du skulle aldrig kunna få en yngre förmåga, varför skulle de ens vilja ha dig? SKÄRP DIG!!!!

    misslyckadmanung skrev 2017-03-01 19:39:53 följande:
    haha du drömmer bara... Du skulle aldrig kunna få en yngre förmåga, varför skulle de ens vilja ha dig? SKÄRP DIG!!!!
    Var står det att jag vill ha en yngre kille? Är du inte läskunnig????
  • missly­ckadma­nung
    Äldre 1 Mar 20:05
    #13
    Tessla skrev 2017-03-01 20:02:09 följande:

    misslyckadmanung skrev 2017-03-01 19:39:53 följande:
    haha du drömmer bara... Du skulle aldrig kunna få en yngre förmåga, varför skulle de ens vilja ha dig? SKÄRP DIG!!!!
    Var står det att jag vill ha en yngre kille? Är du inte läskunnig????
    Du suktar efter yngre män det lyser igenom tyvärr....
  • Äldre 1 Mar 20:13
    #14
    misslyckadmanung skrev 2017-03-01 20:05:06 följande:
    Du suktar efter yngre män det lyser igenom tyvärr....
    Om du kan läsa så skriver jag att jag vill ha en kille mellan 40-50, alltså ungefär i min egen ålder. Vill INTE ha en mycket yngre kille!
  • missly­ckadma­nung
    Äldre 1 Mar 20:18
    #15
    Tessla skrev 2017-03-01 20:13:03 följande:
    Om du kan läsa så skriver jag att jag vill ha en kille mellan 40-50, alltså ungefär i min egen ålder. Vill INTE ha en mycket yngre kille!
    Du ljuger... man ser ju bara på din text att du suktar och dreglar efter yngre storkukade killar. Varför vågar du inte erkänna?
  • Anonym
    Äldre 1 Mar 23:12
    #16
    Tessla skrev 2017-03-01 11:21:47 följande:

    Det svarar ju inte på frågan varför kvinnor vill ha yngre män. Dom är ju fertila hela livet!


    De unga killarna är snyggare, ungdomligare, har spänstigare fastare kropp och muskler, lenare hy, tjockare hårväxt, är allmänt friskare, vigare, mer vitala och uthålliga och har mer testosteron så att de väcker kvinnans åtrå och lust. Dessutom har de charm som äldre män saknar.

    Män över 50 år är inte bara ointressanta utan för många kvinnor rent av motbjudande när det kommer till fysisk kontakt.
  • Äldre 1 Mar 23:51
    #17

    Det märkte jag också när jag nätdejtade. Det är dumt, eftersom dessa ofta knappt orkar med en kvinna i sin egen ålder. Och då menar jag både sexuellt och när det gäller fritiden.

    När jag nätdejtade var jag drygt 40 och fick meddelanden av 60-åringar, och av 20-åringar. Bara männen i "rätt" ålder verkade inte så intresserade. Men... några finns ändå kvar som är vettiga och kan tänka sig en ungefär jämnårig kvinna. Och så får du väl försöka öka chanserna genom att träffa folk IRL också. Ofta tänker männen inte lika mycket på ålder då. Eller tror att kvinnorna är yngre än vad de är.

  • Äldre 1 Mar 23:56
    #18
    Anonym skrev 2017-03-01 23:12:29 följande:
    De unga killarna är snyggare, ungdomligare, har spänstigare fastare kropp och muskler, lenare hy, tjockare hårväxt, är allmänt friskare, vigare, mer vitala och uthålliga och har mer testosteron så att de väcker kvinnans åtrå och lust. Dessutom har de charm som äldre män saknar.

    Män över 50 år är inte bara ointressanta utan för många kvinnor rent av motbjudande när det kommer till fysisk kontakt.
    Tssssss... jag skulle inte byta min man, som är 51, mot nån ungdom. Dels förstås för att jag vill PRATA med människan också. Men jag skulle inte heller vilja ha sex med en mycket ung kille. Jag är själv 52.
  • Anonym (osäke­r)
    Sat 11 Jul 2020 21:17
    #19

    Nja kvinnor vill inte ha yngre partners det händer knappt 

  • Sat 11 Jul 2020 22:06
    #20
    Anonym (osäker) skrev 2020-07-11 21:17:13 följande:

    Nja kvinnor vill inte ha yngre partners det händer knappt 


    Jeezz.... du ger dig ju fan aldrig, er det lika roligt fortfarande ? Du har ju hållit på med detta i varenda tråd om ämnet i flera år. Tröttnar du aldrig ?
Svar på tråden Varför vill dom flesta ha en yngre partner?