• Anonym (KE)

    Filma?

    Får man filma sin förlossning överallt i landet? 


    Tänker mest som skydd ifall de skulle göra fel under förlossningen, då har man ju bevis på film för att stärka sin anmälan om personalen felbehandlar en och inte skriver upp det i journalen. 

  • Svar på tråden Filma?
  • Anonym (Anna)

    Kontakta "Uppdrag granskning", då  blir det svårt för dom att slingra sig i efterhand.

    Ärligt talat, har svårt att tro att de släpper in en fotograf i förlossningsrummet för detta ändamål.

  • EpicNurse

    Nej man får bara filma för egen användning. Sällan vill personalen att deras ansikten ska synas osv. Materialet får inte publiceras någonstans. Det är inte tillåtet att filma vårdpersonal utan deras tillåtelse.

  • Anonym (KE)

    Nähe, skuumt. Förstår om deras face inte får synas men om man får filma för egen användning så kan man ju ändå använda filmen som skydd om de gör fel vid förlossningen? 

  • Anonym (Nej)

    Vad är du orolig över egentligen? Varför bli gravid om man är så nojig? Det hade kanske varit bättre för dig att adoptera? Bevis? Slappna av lite...

  • Anonym (Anna)

    Vad är det ni skulle filma exakt? Jag har svårt att se att personalen skulle vilja bli filmade under hela förlossningen. 

  • Anonym (KE)
    Anonym (Nej) skrev 2017-03-04 19:47:39 följande:

    Vad är du orolig över egentligen? Varför bli gravid om man är så nojig? Det hade kanske varit bättre för dig att adoptera? Bevis? Slappna av lite...


    Det är så otroligt många runt mig vars förlossningar gått illa och där de blivit felbehandlade så har svårt att lita på vårdpersonal..
  • EpicNurse

    Men vad menar du att du skulle filmat i så fall? Inzoomat när dom syr eller bedövar? Det är ju ofta det som blir fel, inte saker som man kan se bara genom att titta in i rummet.

  • Anonym (Va)
    Anonym (KE) skrev 2017-03-04 19:52:41 följande:

    Det är så otroligt många runt mig vars förlossningar gått illa och där de blivit felbehandlade så har svårt att lita på vårdpersonal..


    Oj, vad umgås du i för kretsar? Jag känner ingen som råkat illa ut under sin förlossning, utom jag själv.
  • Anonym (KE)
    Anonym (Va) skrev 2017-03-04 20:01:13 följande:
    Oj, vad umgås du i för kretsar? Jag känner ingen som råkat illa ut under sin förlossning, utom jag själv.
    Normala tjejkompisar. I ett fall drog läkaren en sugklocka över barnets öga när barnet skulle ut så hela ögat var helt igensvullet. I ett annat fall var det 5 personer i rummet som hängde på min väns mage och pressade ut barnet medan hon skrek och skrek och efteråt sa hon "aldrig igen", en kompis stack de med spruta (EDA) i ryggen fel flera ggr innan det blev rätt och hon hade väldigt ont efter det. En fick grad 3 sfinkterruptur och fick vänta flera månader innan någon lyssnade eller hjälpte.. :S 
Svar på tråden Filma?