• Srihan­na
    Äldre 12 Jun 11:16
    7683 visningar
    11 svar
    11
    7683

    Rätten till sitt Ursprungspass

    Hej.

    Jag vill gärna också ha tillbaka mitt medborgarskap i det landet man är född i. Jag hjälper gärna till och strider. Tillsammans är vi starka. 
    Vet du var man börjar någonstans?

  • Srihan­na
    Äldre 27 Jun 14:53
    #11

    Jag känner igen dina känslor. Jag är adopterad från Sri Lanka och kom till Sverige när jag var 3 månader gammal.
    Jag har haft en jättebra uppväxt med föräldrar som älskar mig, jag har fått all jag bwhöver och har haft väldigt bra vänner genom livet men ändå, ändå har det alltid varit något som har fattats mig. Jag har inte känt mig hel. Något saknas och det har alltid funnits en ängslan och oro i bröstet. i 33 år.
    Men, så i början av detta året så fick jag kontakt med med biologiska mamma. Jag var nere och hälsade på henne och det var det bästa jag har varit med om på länge. Det var som att alla bitar föll på plats när jag fick hålla min mamma i mina armar och känna hennes kärlek. 
    Mitt hjärta är nu helt. Och det är oerhört skönt. Den där pusselbiten som jag har saknat är nu på plats och det var min mamma och halva min identitet som fattades mig.

Svar på tråden Rätten till sitt Ursprungspass