• Anonym (sluuuuta)

Vuxna som lägger ut selfies

Seriöst. Varför gör ni det? Jag lägger aldrig upp selfies, men har vänner som gör det VARJE DAG.Är det inte dagsfärska selfies så är det #tbt från deras glansdagar.

Vuxna människor (över 30) med ett massivt behov av bekräftelse,larvigt och irriterande anser jag. Vad anser du?

• Svar på tråden Vuxna som lägger ut selfies
  • Anonym (Ja)

Vad jag anser? Att alla får lägga ut vad dom vill. Om det inte intresserar mig så scrollar jag förbi eller låter bli att följa dom. Enkelt.

• Anonym (Ffxxf)

Mind your own business

• Anonym (Daniella)

Jag förstår inte varför folk orkar sitta och glo och kommentera bilder på sociala medier. Bättre att leva ett liv i verkligen. Folk är så fruktansvärt patetiska med sina jävla "gilla" och det fruktansvärda behovet de har av bekräftelse. Folk verka leva för dessa "gilla"

• Anonym (Jag)

när jag ser en selfie så ser jag automatiskt framför mig hur det såg ut när personen tog den. ???? Och det ser väldigt roligt ut.

Jag har aldrig tänkt det jag antar att många vill att man ska tänka 'shit så snygg, tänk att jag inte tänkt på det!' Är det någon man känner så vet man ju hur personen ser ut. Det ändras ju inte för att det kommer upp en tillfixad bild.

• Anonym (Men åh)

Jo för fjortis selfies är ju så sofistikerade jämfört med vuxna... Jösses låt folk ta selfies utan att höja blodtrycket.

• Anonym (J)

Helt rätt kategori - psykiskt ohälsa - för det är precis vad det är.

Kommer aldrig att förstå hur en vuxen människa kan snygga till sina bilder så att man inte ens liknar sig själv, lägga upp det, sedan vänner som kommenterar hur fin/snygg personen är; och att saken blir värre, personen på bilden tackar så mycket och skickar hjärta för de fina (helt falska) kommentarer...fast vi alla vet att denna person ser inte ut så - alltså personen ser inte alls ut så:). Och allt detta verkar helt seriöst. Jag finner det hela ganska "skruvat" faktiskt. Visst scrollar jag vidare och för det mesta inte ens reflekterar längre, men ibland blir man fundersam.

• Queennr1

Ja jag tycker det är superpinsamt för dem, men underhållande för mig. Värst är egentligen inte "snyggbilderna" utan de som lägger upp ledsenselfies... "Se så nere jag är idag"

Och tittar med hundögon in i kameran .

• Studentpappa

Jag åkte Vasaloppet, hälften av alla startande hade fullt upp att hinna ta selfies och statusuppdatera innan start. Ger mig fan på att det är den största anledningen till att dom åker, inte att man gillar skidåkning.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Äsch)

Vad spelar det för roll egentligen..

Jag lägger ut en bild på mig själv/månad, i nio fall av tio när jag ser annorlunda ut än vad jag egentligen gör. För, min passion är utklädnad. Så fort jag sytt en ny dräkt eller klätt ut mig så vill jag visa det. Varför? För jag är stolt över vad jag åstadkommit på en hel vecka av skapande!

Någon gång slinker en normal bild upp på instagram med. Men oftast i sällskap av någon vän/släkting:)

• Anonym (sluuuuta)
    Anonym (J) skrev 2017-03-07 19:01:26 följande:

Helt rätt kategori - psykiskt ohälsa - för det är precis vad det är.

Kommer aldrig att förstå hur en vuxen människa kan snygga till sina bilder så att man inte ens liknar sig själv, lägga upp det, sedan vänner som kommenterar hur fin/snygg personen är; och att saken blir värre, personen på bilden tackar så mycket och skickar hjärta för de fina (helt falska) kommentarer...fast vi alla vet att denna person ser inte ut så - alltså personen ser inte alls ut så:). Och allt detta verkar helt seriöst. Jag finner det hela ganska "skruvat" faktiskt. Visst scrollar jag vidare och för det mesta inte ens reflekterar längre, men ibland blir man fundersam.

Håller med. Jag har även märkt att folk gärna gillar och kommenterar folk lite extra som inte ser speciellt bra ut (egentligen). Någon form av sympati?

Men allra värst är ändå dom som VARJE DAG lägger upp en selfie, snygg, ful, alldaglig, sluta! Tycker det är så fruuktansvärt självcentrerat.
Svar på tråden Vuxna som lägger ut selfies