• Anonym (Vill ha snitt)

    Hjälp mig! Har jag chans ?

    Hej alla tjejer!

    Har plussat och är typ i vecka 8,har redan börjat tänka och vara rädd på hur förlossningen kommer gå.

    Tog fram nu mitt journal frän förra gången,födde en dotter för snart 4 år sedan.

    Står så här,(flertal stygn invändigt ,9 stygn utvändigt på perineum (mellangård?)

    Står även att jag inte hinner krysta mer än en gång mellan värkar. De är inte så intensiva så det går segt.... de provade ge mej handduk ?för att en barnmorska ska hålla på ena änden och jag ska krysta/trycka på.

    Navelsträngen var runt halsen på dotter,de tog ut henne tills hon började gråta.

    Står ju än massa mer men orkar inte skriva allt,

    Jag ska på inskrivning nästa vecka ,tror ni jag har chans att få planerad snitt ?för ja kommer ingen våga vaginalt igen,känns som de va många stygn ändå 9 utvändigt ....det gick segt ja kom in 22:00, födde inte fören dagen efter vid 11:00.... samtidigt är jag rädd att det kommer så segt igen det som står på pappret värkarna var sega så jag hann inte ens krysta.....

  • Svar på tråden Hjälp mig! Har jag chans ?
  • Anonym (Vill ha snitt)

    Verkligen ingen som fått snitt ?

  • Anonym (Emelie)

    Svårt att svara på...

    Medicinskt är tveksamt, utan det kan i så fall bli pga förlossningsrädsla.

    Du ska absolut ta upp det med din bm på inskrivningen, så får hon ordna med remiss till läkare.

    Min första förlossning tog över 20 timmar och jag fick en bristning som var precis på gränsen till allvarlig mm.

    Fanns dock inga medicinska skäl till snitt nästa gång, men eftersom jag var fullständigt skräckslagen inför att föda vaginalt igen, fick jag beviljat snitt av den anledningen.

    Är det nåt mer du vill veta så fråga gärna så ska jag försöka svara!

  • Anonym (Vill ha snitt)
    Anonym (Emelie) skrev 2017-03-08 13:43:13 följande:

    Svårt att svara på...

    Medicinskt är tveksamt, utan det kan i så fall bli pga förlossningsrädsla.

    Du ska absolut ta upp det med din bm på inskrivningen, så får hon ordna med remiss till läkare.

    Min första förlossning tog över 20 timmar och jag fick en bristning som var precis på gränsen till allvarlig mm.

    Fanns dock inga medicinska skäl till snitt nästa gång, men eftersom jag var fullständigt skräckslagen inför att föda vaginalt igen, fick jag beviljat snitt av den anledningen.

    Är det nåt mer du vill veta så fråga gärna så ska jag försöka svara!


    Okej... ja jag kanske inte fått allvarliga skador hittar inte vilken grad men står bara 9 stygn på mellangården.... men som sagt det gick segt hela vägen var öppen 5 cm sedan klockan 21 till på morgonen vid 4-5 tiden så de va segt det hände ingeting ,så sig fick ju handduk och jag drog i ena änden för att ta i.... nej jag vågar inte läskigt att det skulle hända liknande ,när man läser nu är det läskigt men just då visste jag ju inget de ville inte berätta att hon fastande och hade navelsträngen runt halsen ,sen glömde ja skriva i inlägget att hon fick även födas med sugklocka då det var segt så det var bråttom...nej ja vägrar föda
Svar på tråden Hjälp mig! Har jag chans ?