• kvarnf­ot
    Äldre 9 Mar 12:02
    2878481 visningar
    1596 svar
    1596
    2878481

    Dagens lunch

     

    Grillad karréskiva serveras med pepparsås, potatisgratäng samt lökslungade haricot verts

  • kvarnf­ot
    Äldre 9 Mar 15:35
    #29
    Aniiee skrev 2017-03-09 15:28:42 följande:

    Min lunch idag blir......

    snart dags för frukost..... he....


    Jobbar du natt?
  • kvarnf­ot
    Äldre 9 Mar 16:11
    #34
    Aniiee skrev 2017-03-09 16:07:14 följande:
    Nä, jag bara sjusover ibland =P
    Jösses! Så länge... Jag tycker jag är enorm då jag sover till 12-1 ibland.
  • kvarnf­ot
    Äldre 21 Mar 12:06
    #88

    Kebab talrik på Flintston! Gbg:s bästa kebab kött och mycket!

  • kvarnf­ot
    Äldre 24 Mar 11:21
    #99

    Angusburgar buffé på lunch restaurangen bredvid jobbet såg jag! Så det får det bli!

  • kvarnf­ot
    Äldre 3 Apr 12:30

    Var ute ett ärende på lunchen och stannade bara till vid det jag trodde var en vanlig korvkiosk. Tänkte med en hamburgare, men stället hade bara typ hala-kött i olika former. Provade då en shawarma rulle, den var riktigt god!

  • kvarnf­ot
    Äldre 12 Apr 08:35

    Det verkar som det flesta som skriver i den här tråden är hemma.

  • kvarnf­ot
    Äldre 12 Apr 11:35
    Mandel skrev 2017-04-12 11:22:49 följande:
    Matlåda?
    Jo men vissa saker låter inte som saker man har med i en matlåda ser man om man läser några sidor bak i tråden...
     Här blir det idag: Färsbiff Strindberg med gräddsås, pressgurka och potatismos
  • kvarnf­ot
    Äldre 24 Apr 10:15
    Nandez skrev 2017-04-24 10:13:26 följande:

    Vet inte vad det blir ännu.


    Det här är dina favotråd va?

    Är det inte bättre att skriva när du vet vad det blir eller har ätit?
  • kvarnf­ot
    Äldre 22 May 08:18
    klyban skrev 2017-05-21 14:17:59 följande:

    Har marinerade lövbiff kvar ifrån igår, så kanske grilla dom?
    Eller så göra nån sandwich/hamburgare, så jag har en del högrevsfärs över också.
    Har en del att tänka på ser det ut som nu, får se vad skitungarna säger och vad de vill ha och sen göra tvärtom Flört


    Det kan inte vara lätt att grilla lövbiff, måste bli rätt torrt om det är normal fart på grillen.
  • kvarnf­ot
    Äldre 22 May 13:50
    klyban skrev 2017-05-22 13:13:45 följande:

    Jag kör fullfart, men kol rätt nära grillgallret.
    Om det blir torrt, nä, det blir mört och gott.
    Det gäller ju bara att inte övertillaga, då det går snabbt.
    Det är därför jag kör rätt extrem värme.
    Så får man fin grillyta och mot medium, efter redan 1min.(tror jag det är, tänker aldrig på tiden).
    Utan jag kör tills man ser det börja blöda upp och en mini antydan till början av en koagulation av proteinerna som kommer upp.

    Körde faktiskt en omgång till igår, och glömde inte olja upp dom denna gång, så grillsmaken ökade ett antal snäpp.
    Blev super.


    Nu är ju lövbiffen genomstekt på en minut i pannan så det borde vara svårt att både få grillyta samt inte för genomstekt. Skulle aldrig prova utan väljer större köttstycken till grillen.
  • kvarnf­ot
    Äldre 23 May 07:49
    klyban skrev 2017-05-22 14:17:48 följande:

    Som jag sa, har inte koll på någon tid.
    Utan jag tittar och avgör när det är klart.
    Och torrt och tråkigt blir det ALDRIG för mig.

    Testa och grilla så kommer du få se hur jävla gott det kan vara med lövbiff.
    Grillar även större köttstycken, då jag gillar all grillning.

    btw du vet om att man inte ska steka/grilla lövbiff på bägge sidorna väl?
    För gör man, så är det svårt att inte få det torrt och tråkigt.


    Haha jo, köttet hade blivit väldigt torrt om man stekte det på bägge sidor...
    Jag gillar också lövbiff, men tycker att allt har sin plats. På samma sätt som jag föredrar att pizza tillagas i ugn och inte på grill, även om jag älskar att grilla det mesta.
  • kvarnf­ot
    Äldre 24 May 08:06
    klyban skrev 2017-05-23 19:56:41 följande:

    Låta bli och grilla nått så gott som grillad lövbiff låter galet tokigt i mina öron.

    Enda anledningen jag kan komma på och ha pizza i grillen, är att man får en annan typ av tillagning.
    Även så kan man i en grill öka tempen rätt kraftigt, och då kan man göra andra typer av pizza än vad man kan göra i ugnen.
    Aldrig prövat och köra pizza i grillen, men kan tänka mig resultatet blir som vedeldad pizzaugn.

    Sen är jag en som kan göra hela måltider på endast grillen, där jag gör sås, gratäng osv..., och köttet/fisken givetvis.
    Sen sker inte det så ofta, utan mest skoj och se att det går.
    Givetvis har jag stekpanna till min grill, och lite annat smått och gott för detta.


    Jag är ju mer förtjust i en rätt blodig bit kött, typ hängmörad entrecote mm, det är det ju lite svårt att få på en lövbiff.
Svar på tråden Dagens lunch