Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

8-åring som kissar på sig JÄMT

Jag läser tråden för att få tips på hur vi ska hjälpa en elev vi har. Han verkar regelbundet vara sen efter matrasten och går på toa när rasten är slut och sedan stinker han urin i slutet av skoldagen ... Första gångerna jag pratade med honom ville han inte kännas vid det. Nu har jag pratat med honom och haft tolkhjälp, så jag hoppas han börjar byta byxor/underkläder självmant om en olycka inträffar.

Vad som är det underliggande problemet får vi forska vidare i. Det känns som att det har ökat sedan vi införde klasstoalett för att få bort att vissa barn kissar på fel ställe.På vår toalett har det blivit bättre, men inte helt bra. Städerskan hade häromdagen tagit ett kort på toalocket med en gul pöl på, så problemet kvarstår

• mammalovis

Har ni fått kläm på om det är en särskild tid på dagen han oftare kissar ned sig? Jag tänker på om vätskeintag vid lunchen påverkar fler olyckor efter rasten t ex. Eller om han "glömmer" bort att gå till toaletten? Hittar han enkelt till toa?

Kan du inte ta ett snack med skolsköterskan och se om ni kan få hjälp den vägen? Det låter ju som att en samlad "bedömning" av barnet behöver göras om du är såpass orolig.

Svar på tråden 8-åring som kissar på sig JÄMT