• Anonym (Less)

    "Hon har löss"

    Så trött på dotterns förskola! FEM gånger senaste månaden har de ringt mig för att hämta med orden "hon har löss". Kammar kammar, hon har inga jäkla löss! Hon hade det en gång förra året, och sen dess säger hon att hon har det så fort det kliar och det är det som fröknarna lyssnar på. Har sagt till att det inte är så, men så fort hon säger så verkar de ringa direkt. Blir tokig!

    Pratade med chefen igår, men hon viftade bara bort det och sa att det går runt nu och att jag måste kamma med noggrannt. HON HAR INGA LÖSS!!

    Någon som vet vad tusan man kan göra? Det här är ju löjligt!

  • Svar på tråden "Hon har löss"
  • Anonym (Lotta)

    Det låter ju märkligt om de bara går på att din dotter säger att det kliar!? På min förskola kollar vi och luskammar och ringer bara hem barnen om vi hittar levande löss. Ibland hittar vi gnetter men ofta då långt ut på stråt och då är de ju gamla.

  • viseversa

    Låter helt galet. Nästan som dom vill bli av med barn och ringer hem dom för diverse orsaker. Säg ifrån ordentligt. Inte okej.

  • syntharen
    Froken Lokens skrev 2017-03-11 12:28:51 följande:

    Hämta barnet för att hon har löss? Va? Vad är det för anledning att inte kunna gå på förskolan?


    Ja men precis! Kan man verkligen vabba pga löss..? Låter ju galet, det är ju inte som att man är sjuk för att man har löss (jag har iofs aldrig haft löss och inga av mina barn heller, jag har verkligen haft tur, än så länge... ). Jag hade bett personalen visa mig lössen i håret nästa gång dom ringer pga det.
  • Imsevimse77
    syntharen skrev 2017-03-11 12:51:23 följande:
    Ja men precis! Kan man verkligen vabba pga löss..? Låter ju galet, det är ju inte som att man är sjuk för att man har löss (jag har iofs aldrig haft löss och inga av mina barn heller, jag har verkligen haft tur, än så länge... ). Jag hade bett personalen visa mig lössen i håret nästa gång dom ringer pga det.
    Vabba och vabba vet jag väl inte men där jag bor måste man ha behandlat 1 gång innan de får komma tillbaka.
    Sist vi hade lusinvation hemma upptäcktes det sent på kvällen så det var inget annat och göra än att vänta tills Apoteket öppnade dagen efter.
  • Anonym (lia)

    Hade vår fsk gjort så hade jag sagt att jag kommer, men då förväntar jag mig att få se lössen också då de misstagit sig flera gånger tidigare och jag inte kunnat hitta några löss när vi väl varit hemma. Och även informerat dem om att barnet säger sig ha löss varje gång det kliar.

Svar på tråden "Hon har löss"