• Anonym (Baraundrar)

    Gravid eller ikke? Det är frågan...

    Jag och min sambo planerar INTE barn, vill jag börja med att säga. Så slipper någon kommentera att jag "letat symtom".

    Jag tog ut min p-stav 21/12-16, för att jag fick så dålig hy av staven och mitt humör va taskigt.

    Vi använder oss alltså av avbrutet samlag, och vi vet att metoden inte är säker, men vi "dör inte" om det skulle råka bli en bulle i ugnen så att säga. Det är dock inte så passande just nu med barn, men händer det så händer det....

    Jag tar tempen varje morgon. I onsdags började jag må illa och fick kräkas, sen mådde jag bra igen! I torsdags fick jag min mens, dock va den ganska underlig, den kom igång ordentligt, för att sedan avta i en halv dag, och sen dra igång igen, för att sen avta igen, och så höll de på i 4 dagar, nu är mensen över MEN jag har fortfarande som mensvärk till och från, imorse vaknade jag av att det stack till/högg till flera gånger nere i magen. Det varierar från område till område i magen, mest gör det ont nere vid livmodern/äggstockarna, ibland vänster sida, ibland höger, ibland båda, men det kan även göra ont högre upp i magen också.

    Min hy blev förövrigt bättre när jag tog ut p-staven, men den senaste veckan har det blivit lika illa igen, det är som stora "blemmor" som ploppar upp från ingenstans, mest på axlar, armar, rygg och bröstkorg. P-stav ger ju samma hormon som vid graviditet, därför blir jag orolig om det är så att jag är gravid och att min dåliga hy kan vara ett tecken på det?

    Jag har aldrig haft problem med mina tänder tidigare, men nu har det börjat göra ont/ila i vissa tänder när jag dricker något varmt, och även börjat blöda när jag borstat tänderna, har aldrig blödigt förut, förutom dom få gångerna jag använder tandtråd, men inte av vanlig tandborstning. Även fått små sår i munnen, i kinderna typ, och underläppen. Kan inte låta bli att bita eller när jag känner att det är något där.

    Vet att detta inte är ett symtom, men jag har nu under 2 nätter drömt om barn, första natten drömde jag att jag räddade ett barn från sin elaka pappa, jag tog hand om barnet då den far illa. Andra natten drömde jag att jag var gravid och var livrädd att min sambo skulle lämna mig men han sa att det var lugnt och att han var glad över beskedet. Varför drömmer jag om barn????? Läskigt..

    Det passar sig inte att bli gravid nu, då jag fått ett nytt jobb från och med nästa vecka, och jag vill inte kläcka den kommentaren till min chef det första jag gör....

    Jag ska ta ett gravtest, men ville skriva av mig och se om någon annan kanske haft likadant?

  • Svar på tråden Gravid eller ikke? Det är frågan...
  • Anonym (Dndbd)

    Märkligt att man kan skriva en så lång tråd om diverse symptom när man dels haft mens och inte tagit ett test.

    Vill du ha svar, ta ett test.

  • Anonym (Baraundrar)

    Nu när jag var på toaletten så fick jag för mig att känna med ett finger i slidan för att se om det är något annorlunda där inne, och det första jag möts av är något som känns som en kula, den är typ len, känns svullen, tryckte på den och då gör de lite ont i livmodern/äggstockarna. Är det livmodertappen eller vad är det?

  • Anonym (Dndbd)
    Anonym (Baraundrar) skrev 2017-03-14 09:41:43 följande:

    Nu när jag var på toaletten så fick jag för mig att känna med ett finger i slidan för att se om det är något annorlunda där inne, och det första jag möts av är något som känns som en kula, den är typ len, känns svullen, tryckte på den och då gör de lite ont i livmodern/äggstockarna. Är det livmodertappen eller vad är det?


    Livmodertappen
  • Anonym (Baraundrar)
    Anonym (Dndbd) skrev 2017-03-14 09:40:36 följande:

    Märkligt att man kan skriva en så lång tråd om diverse symptom när man dels haft mens och inte tagit ett test.

    Vill du ha svar, ta ett test.


    Suck... jag skrev att jag skulle ta ett test, men jag ville se om någon annan haft liknande och varit gravid? Och jag har läst att man kan ha mens i månader trots att man är gravid... Suck säger jag bara, folk med sån jävla tråkig attityd...
  • EpicNurse

    Det är vanligt att få graviditetssymtom när man tagit ut en pstav. Det är lixom pms som man inte har när man har pstav eftersom man inte har någon riktig menscykel. Det är inte samma hormoner i en pstav som vid graviditet. Då skulle man ju fått positivt gravtest när man har pstav.

    Men som sagt, ta ett test! Det finns garanterat 100 tjejer som känt det du känner och några var gravida och några var inte det! ;)

  • Anonym (Baraundrar)

    Min mens tog slut i söndags, och igår morse vaknade jag med illamående, jag tänkte att jag behövde äta för att det skulle försvinna, så jag tvingade i mig frukost, och den fick jag inte behålla, den kom upp ca en timme efter jag ätit.. satte mig på toa för att göra nummer 2, det var ganska trögt, sen tog jag några munnar kaffe och då fick jag springa till toan och då va de löst.. sen åkte jag och handlade och i bilen så fick jag panik för det var så varmt, jag svettades och det kom upp spy som jag fick svälja ner igen (visste inte riktigt vart jag skulle spy i bilen annars) och jag fick en jäkla huvudvärk, och väl hemma så spydde jag två gånger igen.. jag tog tempen för att se om det var feber och det var det inte, jag la mig och sov två timmar, vaknade och mådde sådär, ont i hela kroppen, speciellt i rygg och ben, mensvärk till och från. Tog temp vid 19 tiden som visade 36.9 så de va ju lite feber.. tog värktabletter och mådde mycket bättre, fick i mig lite kvällsmat och mådde helt okej resten av kvällen. Imorse vaknade jag och mådde helt okej, dock har jag mensvärk, speciellt i vänster äggstock, och när jag torkar mig är det en rosa/vit flytning som kommer, och jag hade ju mens för tre dagar sedan? Så det är ju knappast mens igen? Isåfall har jag världens kortaste menscykel

    Väntar på ett gravtest som ska komma med posten idag, så snart vet jag ju om det är en bulle i ugnen eller inte, om inte så är det nog läge att kolla upp vad det är isåfall kanske.. blir lite orolig när jag får rosa flytningar efter mens.. någon med liknande erfarenhet?

  • Anonym (...)

    Man brukar räkna 38c som feber, 36.9 är högst normalt. Jag tror du väldigt gärna vill vara gravid. Förstår dock inte varför du inte bara köper ett test på apoteket eller Ica.

  • Anonym (Baraundrar)
    Anonym (...) skrev 2017-03-16 11:15:54 följande:

    Man brukar räkna 38c som feber, 36.9 är högst normalt. Jag tror du väldigt gärna vill vara gravid. Förstår dock inte varför du inte bara köper ett test på apoteket eller Ica.


    Min vanliga temp ligger på 35.8, så 36.9 är högt för att vara mig. Jag VILL INTE vara gravid, om du läser hela inlägget så ser du att jag inte vill det. Jag köper inte test på Apoteket eller Ica för det är dyrare där? Vad fan har du med det att göra? Om du inte ens tar dig tiden att läsa igenom hela inlägget så ska du ge fan i att kommentera.
  • Anonym (Dndbd)

    Wow, du är verkligen expert på att analysera.

Svar på tråden Gravid eller ikke? Det är frågan...