• Svensksommar83

    Har du en plan/mål i livet?

    Lite nyfiken på hur andra människor funkar filosofiskt eller vad man ska säga. Är själv en känslomänniska, grubblare och planerare. Måste hela tiden känna att livet utvecklas och går framåt eller att jag och familjen jobbar mot ett mål. Behöver ha mål och planer för att må bra. Behöver veta vart fokus ska ligga, sätta upp mål, stora o små och ha en plan för dagen, veckan, månaden, året, ja helst hela livet (skämt å sido). Men lite sån är jag. Vill veta vad vi strävar mot, vill känna mig tillfreds med livet (och förutsättningen är då att inte bara jag själv utan framförallt mina barn och även min make mår bra.) Är livrädd för att tappa fokus, tappa tråden, inte veta vad jag vill. Behöver stabilitet och att känna mig trygg o tillfreds, lycka kommer ju inifrån men allt runtomkring, miljön och relationer, allt sånt påverkar ju och avgör ju också om vi känner oss lyckliga och tillfreds.

    Hur ser du egentligen på ditt liv? Tänker du efter, känner efter nån gång eller kör du bara på dag ut o dag in utan att stanna upp? Har du mål i livet? Planer? Har d uppnått det du vill och är tillfreds med livet som det är just nu, kan du luta dig tillbaka och bara vara eller vill du förändra något? Känner du genuin lycka och välbehag eller är du vilse? Vad är du nöjd med och säker på och vad vill du förändra? Berätta, även om "ditt alternativ" inte finns med.

    Jag vet vad jag håller fast vid och vad jag vill förändra, vad jag o min familj behöver förändra. Jag vet att jag o maken ska vara tillsammans o ingen utav oss kan tänka oss ett liv utan den anda. Våran kärlek har satts på prov så många gånger och vi har gått igenom mer än de flesta under våra 7 år tillsammans och det har resulterat en enorm övertygelse om att det är honom jag vill ha, att det ska vara vi. Barnen o maken är nummer ett. Jag är inte helt frisk o har accepterat att jag aldrig kommer klara att jobba heltid men jag är glad för det lilla jag klarar att jobba, men hemmet o familjen är nummer ett, orkar jag bara med det så är rätt nöjd. Djur i mitt liv får mig att må bra, jag har så otroligt mkt kärlek att ge o funderar på om det kanske är djur jag ska jobba med o inte människor då jag har en psykisk skörhet. Vi har också kommit fram till att vi nog ska bo på landet o så fort jag är klar med körkortet så är det möjligt, börjat leta redan nu. Mer om mig sen... om ni vill...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en plan/mål i livet?
  • Anonym (Misslyckad)

    Jag är olycklig. Känner inte att jag har nån plats eller nåt syfte, har inget jag vill göra eller uppleva. Allt är bara grått och trist. Det enda som håller mig vid liv just nu är att försöka bli smal.

  • Anonym (Nova)

    Jag är lycklig. Jag har mål och visioner om hur mitt livet kan se ut i framtiden. Jag har drömmar och planer som jag jobbar för att förverkliga, men ingenting känns för overkligt för att lyckas med. Mina mål är saker som jag faktiskt kan klara av att uppnå, det är inte typ "bli president i USA" utan med jordnära mål. Jag trivs med mitt liv, älskar min familj och mår oftast bra trots att jag har psykiska sjukdomar som jag kämpar med och fysiska sjukdomar. Men mina drömmar gör mig lycklig och håller igång mig. :)

  • Anonym (desktop)

    Jag har haft flera planer i tur och ordning, och mycket har blivit som jag vill men inte alls allt.

    Just nu har jag brakat ihop lite igen och behöver hitta en ny riktning och nya mål, men det har ju löst sig förut så...?

    Sikta mot stjärnorna så når du oftast i alla fall trädtopparna, får jag säga.

  • Anonym (hepp!)

    Jag är väl ganska nöjd med det jag har åstadkommit hit tills, har studerat och klarat det, jobbar på ett ställe där jag trivs, fastanställd och träffat min stora kärlek. Lyckligt gift. Tog mitt efterlängtade körkort. Vidare planer i livet är att bilda familj, köpa hus på landet, flytta och börja om någonstans. Mitt stjärntecken är skytt, och jag är ständigt i planering men livet är helt okej just nu. Bebis och hus och min liv är komplett!

  • Aniiee

    Jag kör på, men inte UTAN att tänka eller känna.  Det får bli vad det blir helt enkelt, men det betyder ju inte att det inte är jag som "styr." I alla fall det som kan styras.....

    Plannering är... inte min stora grej direkt.....I alla fall inte över detaljnivå, sas.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svensksommar83
    Anonym (hepp!) skrev 2017-03-20 18:14:52 följande:

    Jag är väl ganska nöjd med det jag har åstadkommit hit tills, har studerat och klarat det, jobbar på ett ställe där jag trivs, fastanställd och träffat min stora kärlek. Lyckligt gift. Tog mitt efterlängtade körkort. Vidare planer i livet är att bilda familj, köpa hus på landet, flytta och börja om någonstans. Mitt stjärntecken är skytt, och jag är ständigt i planering men livet är helt okej just nu. Bebis och hus och min liv är komplett!


    Åh det lät mysigt! Lite samma inställning o mål som mig i livet :) Jag har också hittat min drömprins fast för många år sen, skaffat barn o köpt hus. Håller på med mitt efterlängtade körkort som förhoppningsvis blir klart här i april o vi letar hus på landet :D Så lite liknande fast i omvänd ordning :)
  • Anonym (Cia)

    Jag har planer och delmål. Men inget hugget i sten då livet sällan blir som man tänkt sig. Men vet vart och vad jag vill. Vägen dit kan nås via flera stigar.

    Har genomgått stora sorger men är lycklig. Det kom så klart inte gratis.

    Har ett bra jobb. Älskade barn som är det jag är mest stolt över i livet.

    Är gift och även om inte alla dagar är tjo och tjim är jag lycklig där jag är.

Svar på tråden Har du en plan/mål i livet?