• Äldre 15 Mar 17:09
    1930 visningar
    4 svar
    4
    1930

    Vad tror ni?

    Fick veta i måndags att vi fått äran att vänta tvillingar! Är idag i v 9 (8+1).

    I måndags bär vi va på vul såg allt jätte fint ut! Det va 2 foster med tickande hjärtan och dem var även jämn stora. Jag undrar hur stor risken att något ska gå fel är? Minskar risken likt vanlig graviditet när man får se att hjältarna slår? Och samma när man kommit till v 12? Att risken även minskar mycket då?

    Dem vet ennu inte om det är en äggs eller två äggs. Jag ska till bm på inskrivning nästa vecka på onsdag! Så får väll se om vi får bokat in något mer tidigt ultraljud eller så.

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Vad tror ni?
  • Äldre 16 Apr 15:16
    #1

    Hej! Hur har det gått för dig? Fått svar på dina frågor? Jag undrar också :) Fick veta den 31/3 att vi väntar två (troligtvis tvåäggs). Ska på ultraljud igen på tisdag v 11+0. Har du fått nytt ultraljud?

  • Äldre 16 Apr 16:35
    #2

    Hej!

    Jag undrar vart gör man VUL? På sjukhuset?

    Finns den nån stans i Stockholm ? Typ, Södersjukhuset ? Är i vecka 6+3 nu och skulle vilja göra ett VUL om det går i denna veckan?

  • LFF
    Äldre 18 Apr 09:09
    #3
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-16 16:35:14 följande:

    Hej!

    Jag undrar vart gör man VUL? På sjukhuset?

    Finns den nån stans i Stockholm ? Typ, Södersjukhuset ? Är i vecka 6+3 nu och skulle vilja göra ett VUL om det går i denna veckan?


    Kontakta en gynekolog eller tex Mama Mia eller annan privat vårdgivare för att göra VUL. Sannolikheten att du får ett vul på SÖS är rätt liten utan du får vända dig till övriga vården.
  • LFF
    Äldre 18 Apr 09:12
    #4
    mangelica skrev 2017-03-15 17:09:12 följande:

    Fick veta i måndags att vi fått äran att vänta tvillingar! Är idag i v 9 (8+1).

    I måndags bär vi va på vul såg allt jätte fint ut! Det va 2 foster med tickande hjärtan och dem var även jämn stora. Jag undrar hur stor risken att något ska gå fel är? Minskar risken likt vanlig graviditet när man får se att hjältarna slår? Och samma när man kommit till v 12? Att risken även minskar mycket då?

    Dem vet ennu inte om det är en äggs eller två äggs. Jag ska till bm på inskrivning nästa vecka på onsdag! Så får väll se om vi får bokat in något mer tidigt ultraljud eller så.

    Tack på förhand :)


    Det är precis samma som för enlingar vad gäller riskerna i början. Mina bedömdes som tvåäggs redan från start då man på vul tydligt såg att de hade separata säckar.

    Om du inte bor i ett landsting där man får göra KUB innan man fyllt 35 (utan att betala själv) så kommer du inte att få något mer ultraljud innan RUL om du inte bokar tid själv.

    Mina gryn v7+2:

Svar på tråden Vad tror ni?