• Malinnkpg

    Pulverdiet/ vlcd

    Ni som ställer er negativa till den här dieten kan lämna nu, ni har inget att hämta av den här tråden.

    Finns det några fler pulverdrickare här som vill följas åt lite? Peppa varandra?

    Finns det några som har några erfarenheter sedan tidigare att dela med sig av?

    Jag är inne på min 4e dag nu, har tänkt hålla på minst tre veckor. Det går faktiskt över förväntan och hungerkänslorna är som bortblåsta :)

  • Svar på tråden Pulverdiet/ vlcd
  • Sandyy

    Hej!
    Jag dricker också shakes, är inne på dag 8. Än så länge -4kg, men oj så jobbigt det är, ska hålla på 2v totalt, tänkte först 3v men ska istället äta ca500 kcal mat per dag:) hur går det för dig?

  • Ashaltienne

    2-3 veckor är alldeles för kort tid för att se några bestående resultat. De första veckorna är det mest vattenvikt man ser på vågen eftersom man gör sig av med glykogenet och glykogen binder vatten. Går man tillbaka till normal kost efter 2-3 veckor så kommer glykogenet att öka igen om man binder mer vatten. Jag har precis avslutat 20 veckor med strikt pulver och har nu börjat övergången till normal mat genom att börja äta frukost och sen pulver resten av dagen. Den första veckan gick jag ner 10kg men sen har jag legat på ca 1.8kg / vecka i minskning. Mängden man går ner i vatten och sen i övrigt beror givetvis på hur stor man är. Som man hade jag mer muskler och band alltså rätt mycket vatten som jag tappade första veckan.

  • Froken Lokens
    Ashaltienne skrev 2017-04-18 12:12:09 följande:

    2-3 veckor är alldeles för kort tid för att se några bestående resultat. De första veckorna är det mest vattenvikt man ser på vågen eftersom man gör sig av med glykogenet och glykogen binder vatten. Går man tillbaka till normal kost efter 2-3 veckor så kommer glykogenet att öka igen om man binder mer vatten. Jag har precis avslutat 20 veckor med strikt pulver och har nu börjat övergången till normal mat genom att börja äta frukost och sen pulver resten av dagen. Den första veckan gick jag ner 10kg men sen har jag legat på ca 1.8kg / vecka i minskning. Mängden man går ner i vatten och sen i övrigt beror givetvis på hur stor man är. Som man hade jag mer muskler och band alltså rätt mycket vatten som jag tappade första veckan.


    Hur mycket vägde du från början om du lyckades gå ner 10 kg på en vecka? Du får ursäkta men jag finner det högst otroligt!
  • nevermind

    Jag har börjat min andra omgång med Cambridge. Första gången gick det inte så bra. Mådde dock väldigt bra och saknade inte vanlig mat, kanske tack vare att jag åt så ofta.

  • 2Deville

    Hej
    Hakar gärna på här. Har 15-17kg som jag vill ha bort. Födde barn för 5v sedan och gick upp mycket i vikt.
    Nu ska de bort bort bort.
    Tänkte köra en del pulvershakes.
    Försökt några dagar men har ätit frukost som vanligt och sedan shake resten av dagen. Väldigt svårt att inte fuska till det lite bara. Tagit lite frukt, soppa,någon sallad el yoghurt ibland.

    Men från och med imorgon tänkte jag tusan i mej köra hårt.
    Ska besöka gymmet för första gången på väldigt länge imorgon oxå.
    Fixar kroppen att träna på enbart shakes tro?! Kanske får ta någon frukt innan och efter?!

    Hur går det för er?

  • 2Deville
    Froken Lokens skrev 2017-04-19 17:21:44 följande:

    Dag två och jag äter en äcklig bar.


    De är verkligen vidriga;)
    Kommer du köra bara på shakes?
    Hur många dagar/veckor siktar du på?
  • Froken Lokens
    2Deville skrev 2017-04-19 17:53:20 följande:

    De är verkligen vidriga;)

    Kommer du köra bara på shakes?

    Hur många dagar/veckor siktar du på?


    Jag kör på ca 500-600 kcal per dag. Vilket blir tre till fyra shakes och en bar. Jag måste nämligen få något att tugga på. Har tänkt hålla på till midsommar.
Svar på tråden Pulverdiet/ vlcd