• viktorjohan

    Chippendales

    Jag undrar vad Familjeliv anser om Chippendales föreställningar. Kan man vara en modern kvinna som strävar efter jämlikhet och samtidigt tycka det är ok att gå på en föreställning med Chippendales?

    Är det nån skillnad om det vore omvända roller. Alltså lättklädda kvinnor som uppträder utmanande för massor av män. Typ så?

  • Svar på tråden Chippendales
  • Frontline

    Varför undra vad Familjeliv anser om det för?

    Jag själv sa till frugan för ett antal år sen att gå och se på detta om du vill men jag håller mig hemma..


    Detta var i Bulgarien då jag låg sjuk just då men frugan gick och hade det hur skoj som helst...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Femhenist
    Frontline skrev 2017-03-16 22:33:21 följande:

    Varför undra vad Familjeliv anser om det för?

    Jag själv sa till frugan för ett antal år sen att gå och se på detta om du vill men jag håller mig hemma..


    Detta var i Bulgarien då jag låg sjuk just då men frugan gick och hade det hur skoj som helst...


    Precis! Hade hon legat sjuk på hotellet så hade du ju kunnat slinka ner på en vanlig gammal hederlig strippklubb. Samma oförargliga sak det.... Eller?
  • viktorjohan
    Frontline skrev 2017-03-16 22:33:21 följande:

    Varför undra vad Familjeliv anser om det för?

    Jag själv sa till frugan för ett antal år sen att gå och se på detta om du vill men jag håller mig hemma..

    Detta var i Bulgarien då jag låg sjuk just då men frugan gick och hade det hur skoj som helst...


    Jag arbetar i upplevelsebranschen kan man säga. Jag tycker att fenomenet Chippendale är problematiskt ur ett jämställdhetsperspektiv. Jag har sett tusentals kvinnor skrika hysteriskt på deras föreställningar. Kvinnor har kollektivt tappat besinningen och betett sig på ett sätt man aldrig kunde tro dem om. Det är svårare att upprätthålla ordning än på en rockkonsert. Blandar man in alkohol blir det kaosartat.

    Det är ju inte accepterat att det omvända skulle förekomma. Strippklubbar är nåt annat, så den jämförelsen håller inte. Chippendales uppträder på landets stora scener inför fullsatta läktare utan större protester. Det måste finnas en allmän uppfattning om detta. Därför undrar jag vad Familjeliv tycker, väl medveten om att svaren inte är helt representativa för allmänheten.
  • Dementoria

    Jag tror att jag hellre skulle gå på en 4 timmar lång Lars Norén-pjäs än en Chippendales föreställning. Det beror mest på att jag tycker dylika shower bara är pinsamma och hjärndöda. Inget för mig alls. Jag har inga nära vänner som skulle gå på något liknande heller. 

    Ur ett rent feministiskt perspektiv är det väl förkastligt. Är det inte ok med kvinnlig striptease så är det inte ok med manlig. Så tror jag nog uttalade feminister resonerar?

  • Farfallos

    En gång när jag skulle hämta exet på hennes jobb så fick jag vänta en stund på henne i deras fikarum. Det var kanske 12 kvinnor och 3 gubbar där då, och vid ett av borden satt hälften av damerna och pratade vitt och brett om deras besök på Chippendales. Sexism och objektifiering i massor! Tänkte tanken då, att vad hade hänt om några gubbar hade gjort på motsvarande sätt efter ett besök på strippklubb...

  • Frontline
    Femhenist skrev 2017-03-17 04:21:41 följande:
    Precis! Hade hon legat sjuk på hotellet så hade du ju kunnat slinka ner på en vanlig gammal hederlig strippklubb. Samma oförargliga sak det.... Eller?
    Har inget behov av det, men jag hade nog gått på typ hard rock cafe istället...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Femhenist
    Frontline skrev 2017-03-17 10:01:56 följande:
    Har inget behov av det, men jag hade nog gått på typ hard rock cafe istället...
    Ja, du kan ju alltid spela dum om du vill, men ett vettigt svar hade ju innehållit en reflektion över det mycket mindre acceptabla i att göra vad jag föreslog.
  • Stårschan
    Dementoria skrev 2017-03-17 08:12:17 följande:

    Jag tror att jag hellre skulle gå på en 4 timmar lång Lars Norén-pjäs än en Chippendales föreställning. Det beror mest på att jag tycker dylika shower bara är pinsamma och hjärndöda. Inget för mig alls. Jag har inga nära vänner som skulle gå på något liknande heller. 

    Ur ett rent feministiskt perspektiv är det väl förkastligt. Är det inte ok med kvinnlig striptease så är det inte ok med manlig. Så tror jag nog uttalade feminister resonerar?


    Får jag haka på?
  • John22

    Helt okej och i full enlighet med jämställdhet, så länge man inte bestämt hävdar att det inte är okej att se på kvinnliga strippor.

    Väljer folk att ta av sig sina kläder för pengar så är det deras ensak.

Svar på tråden Chippendales