• Qwalite

    4 dagar till bf och psykiskt misshandlad

    Förlossningen närmar sig, snart får jag möta mitt älskade barn som jag burit i 9 månader. Hela graviditeten har varit upp o ner med mitt förhållande. Killen jag väntar barn med är diagnostiserad borderline/personlighetsstörning. Det här innebär väldigt mycket turbulens, ibland är man bra och ibland är man sämsta människan på jorden. Jag har älskat denna kille i många år men nu orkar jag inte längre.

    Vi står så nära förlossningen och han är värre än nånsin. Han har dumpat mig flertalet gånger och senast sa han att han inte bryr sig om jag så skulle dö på förlossningen. Här passerade han en gräns och jag vill inte ha mer med han att göra, han försöker inte ens be om ursäkt. Nästan dagligen har jag blivit utsatt för en psykisk misshandel senaste tiden och nu vill jag bara försöka hitta styrkan att klara av den här förlossningen och sen ge mitt barn ett bra liv. är det helt fel av mig att utesluta han från förlossningen?

  • Svar på tråden 4 dagar till bf och psykiskt misshandlad
  • 0800Anonym0800

    Nej. När ungen kommer ut kan jag trösta dig med att moderskärleken tar över och du kommer göra allt för att skydda ditt barn. Dvs, det lär bli mycket enkelt att ta beslutet att dumpa aset för gott. Lycka till : )

  • Anonym (Kvinna)

    Ärligt talat det låter som du skulle ha ett bättre liv utan honom.Seriöst,det är inte ok vad han håller på med.Det låter som det inte är kärlek.Men var stark för ditt barns skull.Kram.

  • Qwalite

    Börjar tro att det kanske rör sig om en psykos, han säger väldigt konstiga saker... :/ det här är väl något som kan drabba blivande pappor har jag för mig? Det är hur som helst avgörande för mig att utesluta han från förlossningen, då det förmodligen skulle göra mer skada för alla att ha han där.

    Jag hoppas jag resonerar rätt här. Detta var inte helt enkelt, trodde inte det skulle sluta så här :(

  • Anonym (A)

    Nej det är inte fel av dig!

    I mitt förhållande använder vi inte ens i närheten av så hemska kommentarer även vid det värsta bråket, men under denna graviditeten har jag ett tiotal ggr funderat på att utesluta mannen från förlossningen pga hans beteende mot mig (om den satt igång under tiden vi var osams).. han hade fått vänta utanför och träffa sitt barn när det var klart.

    Om en människa får mig att må dåligt så ska den inte få se på när jag lider av extrem smärta eller se på när jag förnedrandes bajsar på mig och allt vad som kan hända där inne.. det hade inte jag mått bra av.

    Jag tycker inte du ska neka honom att få träffa sitt barn men när det gäller förlossningen så är det din vilja som gäller, du ska må så bra du kan för att förlossningen ska gå så bra som den kan.. hans vilja är högst sekundär..

    Såklart har han också många känslor inför den stora förändringen i ert liv men det finns ändå gränser på vad man säger och hur man beter sig. Hoppas ni kan lösa detta och han får hjälp för sitt beteende, men innan dess så ska du tänka på dig själv och barnet i första hand.

Svar på tråden 4 dagar till bf och psykiskt misshandlad