• Anonym (Olyck­lig)
    Äldre 19 Mar 20:11
    1502 visningar
    4 svar
    4
    1502

    Hur ska jag glömma honom?

    Är olyckligt kär i en kille jag träffar ofta via jobbet. Han vet om det hela och jag försöker verkligen glömma honom. Men hur jag än försöker så går det inte. Vad ska jag göra? Ska jag sluta jobba där och gå vidare?

  • Svar på tråden Hur ska jag glömma honom?
  • Äldre 20 Mar 09:55
    #1
    Anonym (Olycklig) skrev 2017-03-19 20:11:06 följande:

    Är olyckligt kär i en kille jag träffar ofta via jobbet. Han vet om det hela och jag försöker verkligen glömma honom. Men hur jag än försöker så går det inte. Vad ska jag göra? Ska jag sluta jobba där och gå vidare?


    Hej!

    Nu vet jag ju inte hur du funkar som person men jag har varit i samma situation, jag försökte glömma och stå emot men insåg ju rätt snabbt att detta va meningslöst... så jag jobbade på att acceptera att jag stött på någon jag kände något starkt för men aldrig kunde bygga vidare med och inser ju hur de här kommer låta men efter ett tag kändes de genuint okej och en dag kommer jag att träffa den rätte för mig.

    Jag hoppas de kan hjälpa lite (?)

    Vill du prata privat, bolla känslor och tankar så skicka bara ett meddelande.

    Kram!
  • Anonym (Olyck­lig) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 13:08
    #2
    soontobe2 skrev 2017-03-20 09:55:03 följande:

    Hej!

    Nu vet jag ju inte hur du funkar som person men jag har varit i samma situation, jag försökte glömma och stå emot men insåg ju rätt snabbt att detta va meningslöst... så jag jobbade på att acceptera att jag stött på någon jag kände något starkt för men aldrig kunde bygga vidare med och inser ju hur de här kommer låta men efter ett tag kändes de genuint okej och en dag kommer jag att träffa den rätte för mig.

    Jag hoppas de kan hjälpa lite (?)

    Vill du prata privat, bolla känslor och tankar så skicka bara ett meddelande.

    Kram!


    Jag har jobbat rätt nära honom nu de senaste 3 månaderna och kommer göra det ytterligare 3 månader. Men dina råd är bra och jag vill gärna vilka tankar med dig. :)
  • Äldre 21 Mar 16:24
    #3
    Anonym (Olycklig) skrev 2017-03-20 13:08:47 följande:

    Jag har jobbat rätt nära honom nu de senaste 3 månaderna och kommer göra det ytterligare 3 månader. Men dina råd är bra och jag vill gärna vilka tankar med dig. :)


    De är verkligen aldrig lätt att vara nära någon man känner något för som inte känner likadant.

    Men han vet om de?

    Man har ju märkt själv men även hos andra som berättat osv att kämpar man emot blir de så mycket värre ????

    Har du funderat något på att prata med någon annan man så du kanske kan få en distrahering? Behöver ju inte leda till en träff eller liknande ;)
  • Anonym (Olyck­lig) Trådstartaren
    Äldre 21 Mar 17:29
    #4
    soontobe2 skrev 2017-03-21 16:24:18 följande:

    De är verkligen aldrig lätt att vara nära någon man känner något för som inte känner likadant.

    Men han vet om de?

    Man har ju märkt själv men även hos andra som berättat osv att kämpar man emot blir de så mycket värre ????

    Har du funderat något på att prata med någon annan man så du kanske kan få en distrahering? Behöver ju inte leda till en träff eller liknande ;)


    Ja han vet om det för jag ville berätta det för att kunna gå vidare. Men det känns som det har blivit värre. :/ Jag tror det har blivit så eftersom jag jobbar nära honom.

    Jag har pratat med någon annan men känner att jag nog hellre vill vara singel just nu. Om du förstår vad jag menar? :)

    Jag hade bestämt mig när jag började jobba att inte får känslor för någon kollega men tyvärr ville hjärtat annat.
Svar på tråden Hur ska jag glömma honom?