• Anonym (TS)

    Hur reagerar du när du ser en svensk man med en asiatisk kvinna på stan?

    Som rubriken lyder. Hur reagerar du när du ser en vit svensk man med en asiatisk kvinna på stan?

    Svara ärligt!

    Anledningen till att jag frågar är att jag för ett år sedan dejtade en kvinna som visserligen inte var thailändare, asiat eller ens "importfru", men som jag upptäckte av många uppfattades som det eftersom hon såg asiatisk ut.

    Det spelade liksom ingen roll att hon hade dubbel akademisk examen, bra jobb och att vi hade träffats här i Sverige. Det hängde ändå en sådan där stämpel i luften hela tiden av att hon var någon slags mail order bride från Thailand.

    Så hur tänker du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du när du ser en svensk man med en asiatisk kvinna på stan?
  • Carambolan

    Beror på hur mannen ser ut, ärligt talat. I de flesta fall reagerar jag inte alls men om mannen är en lönnfet vit 60-åring och tjejen ser ut att vara 25 och väldigt söt så går nog mina fördomar åt importhållet faktiskt.

  • Aikido

    Det rycker ofrivilligt i mitt avtryckarfinger och jag mumlar tyst för mig själv:

    "get sum, get sum, get sum, get sum, ..."


  • Anonym (Ericson)
    Carambolan skrev 2017-03-24 18:03:48 följande:

    Beror på hur mannen ser ut, ärligt talat. I de flesta fall reagerar jag inte alls men om mannen är en lönnfet vit 60-åring och tjejen ser ut att vara 25 och väldigt söt så går nog mina fördomar åt importhållet faktiskt.


    Ja, så tänker jag med. Svensk man +60 och thaitjej på 30 känns sådär.

    I samma ålder hade jag annars inte funderat så mycket.
  • Anonym (Qwerty)

    Jag tycker att det är förjävligt att man ens ska tycka något. Vad har man att göra med andras privatliv liksom?

    Vet att det är många fäder till asiatiska adopterade barn som får det väldigt svårt när dottern blivit vuxen dock. Vilket är hemskt!

  • John22

    Som andra redan påpekat. Om det är 70-årige Berra med 20-åriga Noi är det klart man reagerar. Får de båda ut vad de vill av det är det väl dock inga problem. Det blir dock rätt patetiskt när Berra febrilt ska försöka övertyga sig själv och andra om att "thailändskor bryr sig inte om ålder, de gillar äldre män".

    Jag har studerat med många thailändare och har många thailändska vänner, och kan lugnt säga att thailändska tjejer vill ha en någorlunda jämnårig kille i precis samma utsträckning som andra kvinnor. Med få undantag hänger yngre thailändskor med äldre gubbar av en enda anledning...

  • Anonym (Håkan)

    Vi har några grannar i området där kvinnan(thailändare) och mannen svensk. Kvinnan är ca 26 och mannen över 50 och jag har fördomar och tror han har "hämtat hem" en fru. Han är dessutom inte det minsta attraktiv. Att köpa en fru är väl allt han kan.

  • Tecum
    Carambolan skrev 2017-03-24 18:03:48 följande:
    Beror på hur mannen ser ut, ärligt talat. I de flesta fall reagerar jag inte alls men om mannen är en lönnfet vit 60-åring och tjejen ser ut att vara 25 och väldigt söt så går nog mina fördomar åt importhållet faktiskt.
    Men isf utnyttjar de varann så vad är problemet?
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2017-03-24 18:36:09 följande:

    Stackars dig, som öppnar en sån tråd..


    Varför är det synd om mig?
  • Anonym (TS)

    Ingen mer som har tankar eller synpunkter?

    Skriv gärna hur ni röstat och varför!

Svar på tråden Hur reagerar du när du ser en svensk man med en asiatisk kvinna på stan?