• LovisaTilda

    Vi som vill försöka med en nr. 3 i maj

    Är 31 år och har två barn sedan tidigare. Två flickor som är 8 och 10 år gamla. Livet har rullat på och olika omständigheter har gjort att fler barn legat lågt. Nu känner vi dock båda att vi är redo! Känns spännande men också lite läskigt.

    Nu är spiralen uttagen och i maj tänkte vi börja försöka.

    Någon som vill följas åt? :)

  • Svar på tråden Vi som vill försöka med en nr. 3 i maj
  • Linda2barnsmamma

    Jag har oxå en tråd om nr 3 så kul. Vi är 27 o 28 . Två flickor på 6 o 7 :) .

    Sluta med sprutan för ca 5 månader sen. Väntar fortfarande in mensen som tycks vara på semester.. haha. De gick fort med flickorna (var gravid båda gångerna inom 10 veckor från avslut med spruta) men tycks ta tid nu. Hehe

  • LovisaTilda

    Linda2bsrnsmamma, det innebär alltså att ni kör på redan nu? :) vi vill vänta en månad till, men sen är det fritt fram :)

    Jollar, har ni skydd i dagsläget?

  • dameke

    Hänger på :) ska ta ut spiralen om två veckor. Har en flicka och en pojke, 5,5 och snart 3 år.

  • Linda2barnsmamma
    LovisaTilda skrev 2017-03-26 09:47:30 följande:

    Linda2bsrnsmamma, det innebär alltså att ni kör på redan nu? :) vi vill vänta en månad till, men sen är det fritt fram :)

    Jollar, har ni skydd i dagsläget?


    Ja både och. Händer det så händer det men inget vi planerar runt så att säga. Vet inte ens om ja har äl än ;) men det är planerat men inte när.. haha .
  • LovisaTilda
    Linda2barnsmamma skrev 2017-03-27 07:10:32 följande:

    Ja både och. Händer det så händer det men inget vi planerar runt så att säga. Vet inte ens om ja har äl än ;) men det är planerat men inte när.. haha .


    Jag tycker det är svårt att vänta nu när jag vet att jag skulle kunna bli gravid. Men min barndomsvän gifter sig i december. Så för att vara säker på att jag kan medverka där så väntar vi en månad med att börja :)

    Eftersom våra tjejer hunnit bli såpass stora känns det lite som det gjorde med nummer ett ;)

    Ett virrvarr av känslor :)
  • Linda2barnsmamma
    LovisaTilda skrev 2017-03-27 08:01:55 följande:

    Jag tycker det är svårt att vänta nu när jag vet att jag skulle kunna bli gravid. Men min barndomsvän gifter sig i december. Så för att vara säker på att jag kan medverka där så väntar vi en månad med att börja :)

    Eftersom våra tjejer hunnit bli såpass stora känns det lite som det gjorde med nummer ett ;)

    Ett virrvarr av känslor :)


    Hehe ja de förstår jag . Ja mina är inte alltför stora men båda va hoppsan efter sprutan ;) .. så det här blir första av 3 som är planerad.. samma här med känslor. .. vet inte vad ja ska tänka.. ja blir helnervös. . Haha

    Hur gamla e ni om ja får va lite fräck o fråga ;) ?
  • LovisaTilda
    Linda2barnsmamma skrev 2017-03-27 09:09:19 följande:

    Hehe ja de förstår jag . Ja mina är inte alltför stora men båda va hoppsan efter sprutan ;) .. så det här blir första av 3 som är planerad.. samma här med känslor. .. vet inte vad ja ska tänka.. ja blir helnervös. . Haha

    Hur gamla e ni om ja får va lite fräck o fråga ;) ?


    Jag fyller 32 i år och min man 35. Jag var alltså 24 sist jag blev gravid, så många tankar kring huruvida det kommer funka eller ej denna gången kommer juh. Känner stor ödmjukhet inför en eventuell graviditet och förväntar mig att det kan ta lite tid att bli gravid. De andra gångerna har det tagit sig på första försöket :O
  • LovisaTilda

    Hej tjejer!

    Har precis haft min första mens på måååånga år. Den var inte särskilt kraftfull och varade inte särskilt länge. Den startade med (ursäkta) bruna flytningar i två dagar för att sedan övergå i ljusrött blod i två dagar. Så nu vet jag inte riktigt vilken dag jag ska räkna som mensens första dag :O men det ger sig. Nu är det i alla fall fritt fram att försöka! Räknar med äl någon gång mellan den 16:e och 18:e april, och BIM någon gång runt den 3:e maj.

    Hur ligger ni til? :)

  • Linda2barnsmamma
    LovisaTilda skrev 2017-04-08 06:05:30 följande:

    Hej tjejer!

    Har precis haft min första mens på måååånga år. Den var inte särskilt kraftfull och varade inte särskilt länge. Den startade med (ursäkta) bruna flytningar i två dagar för att sedan övergå i ljusrött blod i två dagar. Så nu vet jag inte riktigt vilken dag jag ska räkna som mensens första dag :O men det ger sig. Nu är det i alla fall fritt fram att försöka! Räknar med äl någon gång mellan den 16:e och 18:e april, och BIM någon gång runt den 3:e maj.

    Hur ligger ni til? :)


    Jag väntar fortfarande in mensen eller något tecken på att kroppen e på G. :P

    Har tid till gyn den 19 för att kolla läget då det är 7 månader sen jag slutade med sprutan nu.. ;)
  • LovisaTilda

    Åh :/ men du har inga tecken på att vara gravid redan då? :O

    Håller tummarna för att det snart kommer igång!! Måste kännas frustrerande när kroppen inte gör det den ska. Jag tyckte det kändes konstigt att bara ha 2 dagars mens. Förr hade jag minst 5 dagar. Kanske är min kropp inte helt återställd än heller efter spiralen.

Svar på tråden Vi som vill försöka med en nr. 3 i maj