• Äldre 26 Mar 07:58
    1797 visningar
    3 svar
    3
    1797

    Varning, äckligt! Extrema

    Hej jag ber om ursäkt för äckligt ämne.

    Men jag är 10 v in i graviditeten och har nu dom senaste dagarna haft sånna extrema gaser, (magknip första dagen) och nu har de även börjat komma lite slem från analen...
    kommer även lite avföring också, små små "klumpar", så jag vågar ju inte fisa utan att vara på toaletten längre.

    Någon mer som har varit med om samma sak?

    Jag började på lergigan comp ganska i samband med att det här kom, men står ingenting i biverkningarna..

    Jag blir ju lite orolig TystTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-26 08:16
    Precis när jag skrivit det här inlägget så behövde jag självklart springa på toan igen.
    Nu kom de även massa avföring och kramper.
    Tror kroppen att jag är förstoppad och försöker tömma tarmarna? Är de därför?

    Sen såg jag även att de va lite blod, men har svårt att avgöra om det är "på" eller "i" avföringen..
  • Svar på tråden Varning, äckligt! Extrema
  • Anonym (134)
    Äldre 26 Mar 13:40
    #1

    Det låter som IBD men det har ingenting med graviditet att göra. Gaser, blod och slem samt frekventa toalettbesök är typiskt. Kan inte alls koppla det till graviditeten, men kolla upp det, det låter ju inte så bra. Det brukar dessutom vara lös avföring och ont i magen men sånt är ju individuellt. Tror det är mer något för vårdcentralen till att börja med, än familjeliv.

  • Äldre 26 Mar 13:51
    #2

    Verkar mest vara på morgonen och kvällen jag har besvären. Men har ont nu under dagen också. Vet inte om de onda sitter i livmodern eller tarmarna..

  • Anonym (134)
    Äldre 26 Mar 14:58
    #3

    Det låter som ulcerös proktit, du kan ju googla det men sedan är det nog vårdcentralen som gäller. Det finns säkert något som bara är tillfälligt också så det behöver inte alls vara någon fara. Men det var det första jag tänkte på och jag är verkligen ingen expert!

Svar på tråden Varning, äckligt! Extrema