• Anonym (.-.)
    Äldre 26 Mar 14:42
    2023 visningar
    22 svar
    -1
    22
    2023

    Finns det tjejer som är intresserad av sport?

    Hej jag har funderat lite på att det vore trevligt att träffa en tjej som har liknande intressen som mig. Jag är väldigt intresserad av fotboll och ishockey och följer det live och hemma i tv-soffan. Har flera intressen som laga mat, träna, träffa kompisar osv men kärleken till sporten har jag fått av min far.
    Jag nätdejtar en del och läser aldrig på en tjejs presentation att hon är sportintresserad så tanken har slagit mig om det finns någon! Jo jag vet att det finns, men vart? Man vill ju inte gärna gå fram till en tjej mellan målen och fråga efter hennes nummer. Mina vänners flickvänner är totalt ointresserade av sport!
    Hade varit trevligt att ha någon att gå ut och jogga tillsammans med, gå på någon match då och då osv.
    Mitt ex blev ofta sur när jag tittade på matcher och sa att hon skulle se på tv fast hon inte är intresserad av programmet, hon å andra sidan kunde se på topmodell och Paradis hotell flera kvällar i veckan utan att jag la fram en suck.

  • Svar på tråden Finns det tjejer som är intresserad av sport?
  • Äldre 26 Mar 14:48
    #1
    +1

    Jag är av det kvinnliga könet och tycker att det bästa i livet börjar på H. Hoj, hockey och hemmakvällar

    Så nog finns vi där ute. Speciellt ute på arenorna, varför skulle du inte kunna fråga efter nummer i pauserna? det är ju en perfekt plats för att hotta någon med samma intresse!

  • Anonym (.-.) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 14:59
    #2
    Monchichier skrev 2017-03-26 14:48:12 följande:
    Jag är av det kvinnliga könet och tycker att det bästa i livet börjar på H. Hoj, hockey och hemmakvällar smile5.gif
    Så nog finns vi där ute. Speciellt ute på arenorna, varför skulle du inte kunna fråga efter nummer i pauserna? det är ju en perfekt plats för att hotta någon med samma intresse!
    Trevligt! :) 
    Jag tänker att de är där för att se matchen precis som mig och inte uppskattar att någon kommer fram och raggar.
    Oftast ser jag tjejer där troligtvis som blivit medtvingad av sin pojkvän ;) Jag ser sällan ensamma tjejer eller tjejkompisar där.
    Jag frågade ofta min ex tjej om hon ville följa med och äta på något mysigt ställe och sen gå på match men hon ville aldrig.
  • Anonym (L))
    Äldre 26 Mar 15:08
    #3

    När jag såg din rubrik så tänkte jag, vad menas, finns ju massor av tjejer som idrottar.

    Men det är nog skillnad på att utöva idrott och titta på idrott. Jag har också en känsla av att fler män tittar på idrott än tjejer. Och tror också det är vanligt att de som går på t ex fotboll gör det för killens skull. 

    Men visst finns dom. 

  • Anonym (Sport­barer?­)
    Äldre 26 Mar 16:37
    #4

    Sportbarer kanske? Åtminstone i de större städerna finns det tjejgäng som hänger där. Att hitta en tjej som gillar att jogga är nog inte så svårt. Jag tror också det är färre tjejer än killar som gillar att se på den sport du nämner men de finns. Men med rätt introduktion kan en oinvigd kanske också börja gilla det :)

  • Äldre 26 Mar 16:52
    #5

    Klart det gör. Testa sportbarer eller en lokal löparklubb kanske? Eller starta en egen löpargrupp eller ett korpenlag eller nåt. Har idrottat halva mitt liv (handboll) och fortsätter nu med tennis och löpning. Går fortfarande på matcher och pratar idrott med mina vänninor. Beror nog lite på vilken umgängeskrets man har. Är de helt ointresserade av träning eller tycker dina polares tjejer helt enkelt att vissa idrotter är trista?

  • Anonym (hålle­r med)
    Äldre 26 Mar 16:54
    #6

    Haha, det har jag också undrat :) Jag tycker det skulle vara kul att ha tjejkompisar att gå på fotboll med. Jag går visserligen på matcher här hemma med min man och dotter, men det vore roligt att åka t.ex till Tyskland eller England en helg med kompisar och gå på fotboll, så som killar gör... men jag har aldrig lyckats hitta några som vill. Lycka till! :) 

  • Anonym (...)
    Äldre 26 Mar 17:34
    #7

    Själv är jag en kvinna som gillar sport (både att utöva och titta på) som är gift med en man som är totalt ointresserad av sport. Han har följt med några gånger för min skull men annars har han inget emot att jag går iväg och träffar andra och kollar på matcher. Jag går titt som tätt på matcher, framförallt fotboll och bandy, tillsammans med flera tjejkompisar (och killkompisar) som också gillar sport så absolut finns vi. Jag hade inte tagit illa upp om nån raggade på mig eller frågade om mitt nr i halvtid så länge han inte var dräggfull. Eller möjligtvis hejade på fel lag... :P

  • Äldre 26 Mar 18:27
    #8

    Självklart! 
    Jag brukar dra med mig kvinnliga kompisar och gå på främst fotboll, men även hockey ibland.
    Däremot så brukar jag inte skriva det på presentationerna för dejtingsidor, vet inte varför. Förmodligen för att jag sällan skriver något. 


    Det är ju bara att fråga någon som du pratar med om hon gillar sport, det är ju inte konstigare än "vad gör du på fritiden" :) 

  • Anonym (Absol­ut!)
    Äldre 26 Mar 18:29
    #9

    Jag är extremt sportintresserad och planerar semester osv efter OS. Däremot gillar jag varken fotboll eller hockey. 

    Men visst finns vi sportintresserade tjejer!

  • Anonym (Victo­ria)
    Äldre 26 Mar 18:36
    #10
    Anonym (Absolut!) skrev 2017-03-26 18:29:19 följande:

    Jag är extremt sportintresserad och planerar semester osv efter OS. Däremot gillar jag varken fotboll eller hockey. 

    Men visst finns vi sportintresserade tjejer!


    Liknande här, fotboll och hockey går bort.
    Jag kanske inte planerar semester efter OS, men har tagit ledigt och rest för att se ett par mästerskap live.
    Men tittar du bara på TV, TS? Tränar du inte själv förutom att jogga?
Svar på tråden Finns det tjejer som är intresserad av sport?