• molly50

Mina barn är försvunna!

Anonym (kolan) skrev 2017-03-29 22:09:12 följande:
    Så blir hon ofta när hon blir frustrerad över att man inte håller med henne.

Det är bara att ignorera henne, om det blir för mycket.
    Den åsikten får stå för dig.
    Det som frustrerar mig är inte att folk inte delar min åsikt. Det är helt ok.
    Det är något man får räkna med i ett diskussionsforum.
    Men det som frustrerar mig är däremot att man dömer TS bara för att han är en man och att allt annat avfärdas som skitsnack,i stort sett.
    Så om det är någon här som vägrar inse att det kan finnas en annan sanning än deras egen så är det väl ändå de som ser TS som boven i dramat.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 22:17:21 följande:
    Kan DU svara på frågorna istället? Vad är det som du åklagar mig för? Vad är det som jag undviker här? 
    Jag har redan ställt frågan en gång till. Men får väl upprepa mig igen.
    Hur hade du tänkt om TS varit en kvinna och mannen varit den som stuckit med barnen?
    Poascenko skrev 2017-03-29 22:30:23 följande:

Tack för svaret, Molly 50.

Så lite så. Då kanske du kan svara på frågan nu.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 22:53:34 följande:
    Återigen läste du inte ordentligt utan svarade på något helt annat. Jag svarade på ett inlägg där du vill veta hur Poascenco skulle tänkt om det var en kvinna i TS. Jag skrev att du borde läsa ordentligt. "Visa endast" är ett tips.
    Anonym (kolan) skrev 2017-03-29 22:09:12 följande:
    Så blir hon ofta när hon blir frustrerad över att man inte håller med henne.
    Det är bara att ignorera henne, om det blir för mycket.

Jag har läst Poascenkos kommentarer och ingenstans har han svarat på frågan jag ställde.
    I så fall hade jag inte ställt frågan igen.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 22:55:58 följande:
    Ingen har dömt ts, men däremot påtalat att det finns många suspekta saker i historien. Det har dock varit noga med att påpekas att det inte är självklart att TS är misshandlande man. Du läser det du vill läsa och tolkar på det vis du utgår ifrån att folk menar mellan raderna.
    Varför kan du överhuvudtaget inte fokusera på annat än genusfrågan här? Så intressant är inte just detta.
    Jag tycker att det är ganska dömande att genast ta för givet att TS är boven i dramat när hans flickvän har stuckit med deras barn.
    Bara för att det är vanligare att kvinnor tar barnen med sig och lämnar en våldsam man än att de gör det av andra orsaker så betyder det ju inte att det är så i det här fallet.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:01:08 följande:
    Ok, läs inlägg #137.
    Jag har läst det och det var inte ett svar på frågan.
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:01:58 följande:
    Hur kan du vara så säker på att Poascenko är en "han"?
    Det kan jag såklart inte vara. Därför så ändrade jag det också i nästa kommentar till h*n.

Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:05:14 följande:
    Som redan sagt, precis likadant. 
    Jag stör mig inte på att ts är man eller kvinna. Jag enbart ifrågasätter ts trovärdighet.

Skulle det verkligen varit så att ts frugan knaprar pillar och är dömd för stöld, borde det nog finnas något ärendenr. kring detta?

Är det så att ts inte utgår ifrån att hon och barnen lämnat honom utan enbart försvunnit, reagerar väl så tämligen alla poliser här i Sverige. Tydligen gör de inte det. Varför?
    Ja,men varför skulle det inte kunna vara sant det TS skriver?

Men vad vet vi egentligen om vad polisen gör och inte?
    Det är väl inget som framgår av det TS har skrivit,vad jag har kunnat se.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:10:38 följande:
    Om du läst ordentligt hade du sett att jag skrivit att inget tagit detta för givet, däremot varit försiktiga eftersom vi inte kan vara säkra på att TS historia stämmer, och hans avsikter. Det är INTE samma sak som att ta för givet att så är fallet. Ingen känner TS, ingen vet något. Ingen säger att TS definitivt är en misshandlande kriminell person.

Du missar hela poängen med att även polisen varnar för att hjälpa folk att hitta sina anhöriga på FB och i trådar som den här. Nej, snälla, dra inte hela harangen igen om att "TS har inte bett om hjälp" och "det är ingen som försökt hjälpa till". Försök i så fall istället läsa tidigare inlägg och försök förstå vad du läser.
    Men att ifrågasätta om TS talar sanning eller ej är väl ändå att misstro TS.
    Ingen av er som misstror TS har medgett att mamman faktiskt kan ha stuckit med barnen av andra orsaker än misshandel.

Jag VET att polisen varnar för att hjälpa folk.
    Så varför envisas du med att dra upp det igen?
    Jag kan inte svara på det på annat sätt än genom att ingen här har hjälpt honom eller att han själv har bett om hjälp.
    Vad vill du egentligen ha för svar på det?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:13:14 följande:
    Då har du problem med läsförståelsen.
    Frågan som ställdes var:
    Hade du skrivit så om det hade varit en kvinna som startat tråden?
    Svaret blev:
    Absolut! Spelar könen någon roll här?

Hur kan det inte vara ett svar på din fråga. Poascenco tycker uppenbarligen inte att könen spelar någon roll.
    Det har jag inte. Jag tycker inte att en motfråga är ett svar.
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:14:38 följande:
    Det skulle kunna vara sant. Ingen har sagt något annat.
    Det finns vissa märkligheter som antyder att det kanske inte är sant, men det skulle fortfarande kunna vara sant.
    Ja,men varför då ifrågasätta TS?
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:15:50 följande:
    Då ser du fel. Det var ts som berättat här att polisen inte gör någonting.
    Läser du egentligen i dessa trådar du svarar i?
    Ja,det gör jag. Men just det har jag kanske missat då.
    Men vad polisen gör och inte gör kan nog bara TS eller polisen själva svara på.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:26:08 följande:
    Men "absolut" kanske är ett svar?
    Ja,absolut! Men missade det lilla ordet.
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:27:12 följande:
    Om du inte förstår det nu, efter alla dessa kommentarer är det nog lika bra att ge upp.
    Jo,jag förstå. Vilket jag också har påpekat flera gånger.
    Men samtidigt s¨å har flera medgett att de hade sett annorlunda på saken om TS hade varit en kvinna.
    Därför så har flera av oss reagerat och undrat om ni misstror TS pga hans kön.
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:28:17 följande:
    Men det gör hen ju i tråden?
    Varför då fråga varför polisen inte gör något om TS redan har gett svaret?

Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:48:05 följande:
    För att DU undrade det?
    Jag har inte undrat det. Det var ju du som frågade varför polisen inte gör något.
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-29 23:52:03 följande:
    Men vad vill du egentligen ha svar på???

JA till stor del misstror jag TS pga av hur det statistiskt ser ut när någon försvinner med barn. JA jag blir fördomsfull.

MEN den andra stora delen är att historian inte riktigt känns riktig. Tror du soc bara rycker på axlarna åt en orosanmälan för de inte vet var hon finns. En orosalmän är för BARNENS skull.
    Det har jag redan skrivit flera gånger.
    Jag undrar hur de som misstror TS hade sett på saken om TS hade varit en kvinna. Och det har jag fått svar på nu.

Men kan det verkligen inte vara så att soc verkligen inte vet något?
    Kan det verkligen inte vara så att TS flickvän ljuger och påstår att TS misshandlar henne?
    Det finns ju faktiskt kvinnor som gör det.
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:56:21 följande:

Molly50, jag tror inte att vi kommer längre än så, hur mycket vi än försöka.
    Du har tydligen inte läst hela tråden, men ändå mycket att berätta. 
    Det blir bra det på det ena eller andra sättet.

Jo,jag har läst. Men det är lika bra att vi enas om att vara oeniga.
    Vi har helt enkelt inte samma åsikt.
    Jag väljer hellre att fria än att fälla innan vi har fått mer information medans andra uppenbarligen inte gör det.

Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Nastja) skrev 2017-03-30 00:08:20 följande:
    Kontakta polisen?
    Det har han gjort.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Nastja) skrev 2017-03-30 00:10:44 följande:
    Och?
    Ja,vaddå och? 
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-30 00:28:39 följande:

Jo, det kan vara så. Då kan man ju fråga sig vad som är rimligast - att ts velat separera men ändrat sig och då går den pillerknaprande stjälande flickvännen till soc och hittar på att han misshandlar henne... eller.....?

Hon kan väl ha hotat med det när han ville lämna t ex.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-30 09:54:24 följande:
    Klart hon kan. Men inget i TS inlägg säger att hon hotar honom. Hur är det att fria före fälla att se det som troligt. För att hon är kvinna och kvinnor gör så??
    Nej,det är bara spekulationer. Jag försöker hitta andra tänkbara orsaker än att TS ljuger.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-31 15:45:13 följande:
    Har du läst dina egna inlägg här? Hur tycker du, kommer dig sig att jag känner mig påhoppat, tro?
    Ja,det har jag. Det var därför jag frågade vad du känner dig påhoppad av,om du kan visa mig det,
    Men det är tydligen helt ok att du slänger ur dig saker om mig,såsom att jag inte kan tänka logiskt eller tror mig veta allt.
    Det känns inte heller så roligt,ska du veta.
    Vi hade avslutat diskussionen för längesedan,du och jag.
    Så jag förstår inte varför du drar in mig igen.
    Jag tänker i alla fall vara den större människan och avsluta det igen.
    Dumt av mig att överhuvudtaget svara.
    Men jag tog faktiskt illa upp.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-31 16:14:41 följande:
    Har vi det? Visste inte ens att jag har diskuterat med just dig öht, men, men....

Du är en av dessa kvinnor som i alla trådar du svarar i vill framstå som hur kompetent som helst, men det är du inte.

Vad vet du själv om hans försvunna familj? 
    Jag får väl påminna dig om vad du själv skrev.
    Sen hoppas jag att du respekterar att jag vill avsluta diskussionen.
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:56:21 följande:

Molly50, jag tror inte att vi kommer längre än så, hur mycket vi än försöka.
    Du har tydligen inte läst hela tråden, men ändå mycket att berätta. 
    Det blir bra det på det ena eller andra sättet.

Carpe Diem
Svar på tråden Mina barn är försvunna!