• Äldre 31 Mar 08:07
    2813 visningar
    3 svar
    3
    2813

    Gastric bypass 2017

    Hej! Jag har gjort en gastric bypass den 27/3 och undrar nu om det finns fler som gjort det här hur har det gått för er tips och råd osv ????

    Har enbart gått ner 2kg inräknat 2veckors flytande innan op och nu fem dagar efter op är det normalt? Behöver jag äta mer eller mindre? Någon som vet? gjorde min op på Sahlgrenska Göteborg.

    Finns det fler inom Gbg området som nyligen gjort?

    Jag är 33år är gift har tre barn pojkar och en liten vovve! Vill ni veta nått mer så är det bara att fråga! Ha det fint så länge

  • Svar på tråden Gastric bypass 2017
  • Äldre 31 Mar 17:40
    #1

    Hej!

    Jag gjorde min gbp på carlanderska i slutet av oktober. Tror det är väldigt individuellt det där med hur fort man går ner. Jag gick ner väldigt fort i början och så har det också fortsatt. Startade på 119 kg och väger 78 idag, så det har gått undan. Men det verkar vara individuellt hur fort det går. Försök att inte stressa över det, ner kommer du att gå oavsett ju!

  • Äldre 8 May 10:48
    #2

    Hej!
    Hur mår du nu?
    Har inte gjort någon operation men bokat tid till vårdcentralen för att be om en remiss. Bor utanför Gbg så det är dit jag hör. Hur lång är väntetiden och hur strikta är de vid ett visst BMI? Mitt BMI är 34. 
    Följer gärna era berättelser!

  • Äldre 29 Aug 20:22
    #3

    Jag väntar svar på min remiss! Nyfiken på hur länge ni andra fått vänta och hur det gått för er.

Svar på tråden Gastric bypass 2017