Inlägg från: Anonym (Ilg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ilg)

Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?

Allt är ju relativt. Vädret är inte detsamma, växterna är inte detsamma. Stranden är grym. Men du kommer höra alla andra språk än spanska och du kommer kunna beställa köttbullar på svenska överallt (förutom på kfc).

Men vad är du ute efter? du har ju redan bokat resan

• Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:19:22 följande:

Jo jag förstår det , ja vi har bokat resan men vi kan omboka hur många gånger vi vill och byta resmål . Undrar mest hur andra har upplevt Alcudia och de andra ställen på Mallorca :D

Mallis är trevligt, men bara om man hyr bil och åker runt. Tycker jag iaf, men då tycker inte jag om turistställen och chartersemestrar.
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:21:02 följande:

Jag vill absolut inte kunna beställa köttbullar haha .. nu börjar jag fundera om jag verkligen ska byta resmål . Vi vill inte att det ska vara typisk "turistiskt" visst lite men inte för mycket

Om du inte vill kunna beställa köttbullar får du låta bli att boka resan via tui.
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:27:17 följande:

Tack för svaren blev lite besviken nu får se vad vi bestämmer oss för .. :/

Men vad hade du förväntat dig egentligen??
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:35:30 följande:

Hade förväntat mig att känna mig som i Spanien även om det är en turistort .. men när man läser omkring på nätet att i Alcudia så får man en "Sverigekänsla" då blir man lite besviken faktiskt , kanske man ska ändra resmål till Grekland .

Grekland lever ännu mer på sin turism, så om du vill komma bort från turistställen ska du inte välja det största turiststället i Europa.

Om du vill se riktiga Spanien ska du åka till Sevilla eller Valencia, Mallis motsvarigheten till vad Sandhamn är för Sverige.
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:48:05 följande:

Jag förstår att det är turistmål och det har jsg inget emot då vi faktiskt älskar charter, vi var i Cypern förra pret och visst fanns det turister men det köndes verkligen inge som Sverige . Har bott i Spanien så jag vet hur Spanien är men har aldrig varit i Mallorca tidigare .

Så vad är problemet?
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:53:10 följande:

Du verkar inte förstå problemet alls så det är ingen idé att fortsätta diskussionen :) !

Till alla andra som kikar in skriv gärna vad ni tyckte om Mallorcas olika resmål .

Hoppas verkligen inte att det är såhär du snackar irl
Svar på tråden Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?