Inlägg från: Natta.A |Visa alla inlägg
  • Natta.A

Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?

Heeej ! Vi har bokat en resa med TUI till Alcudia , vi kommer att ha en 1 åring och kommer stt vara där 2 hela veckor. Har läst en del om Alcudia och läst att det är jätte fint men är så rädd för att det inte ska kännas som "Spanien" att det endast är turister och att det ska kännas som i Sverige haha . Hur har ni upplevt Alcudia ? Vilka andra ställen skulle ni rekommendera oss att åka till på Mallorca ? :D

• Svar på tråden Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?
  • Natta.A
    GrönaDruvan skrev 2017-03-31 22:42:25 följande:

Men det är underbart där!!!! Stranden är helt fantastisk!!

Jo det förstår jag hehe är bara rädd att det blir tråkigt där under två veckor, funderar på om man ska välja playa de palma i stället ..vet inte riktigt :)
  • Natta.A
    Poascenko skrev 2017-03-31 22:56:03 följande:

Vad är nu skillnaden mellan Alcudia och Playa de Palma, tro?

Som jag har förstått så är Playa de Palma i Palma staden alltså finns det även en storstad vi vill känna att vi är i Spanien , men har aldrig varit i Alcudia för att veta hur det känns . Vi är lite lata så vi kommer inte hyra någon bil och åka runt , därför är det viktigt stt vi har allt vi vill nära . :)
  • Natta.A
    Anonym (Mallisveteran) skrev 2017-03-31 22:58:37 följande:

Alcudia är barnfamiljernas paradis, PdP är det inte.

Ts, välj Alcudia!

På vilket sätt barnfamiljens paradis ? Vi har en ett åring med oss vet inte hur mycket han kommer att märka om vi är i Alcudia eller inte , vad tyckte du om Alcudia ? Är det mycket turister :) ?
  • Natta.A

Tror det blir Alcudia kollade precis på Playa de Palma men det fanns inte så mycket hoteller att välja mellan ( TUI) .. Kanke finns andra ställen på Mallis som ni tyckte om ? Skriv gärna här :D

• Natta.A

Jo jag förstår det , ja vi har bokat resan men vi kan omboka hur många gånger vi vill och byta resmål . Undrar mest hur andra har upplevt Alcudia och de andra ställen på Mallorca :D

• Natta.A

Jag vill absolut inte kunna beställa köttbullar haha .. nu börjar jag fundera om jag verkligen ska byta resmål . Vi vill inte att det ska vara typisk "turistiskt" visst lite men inte för mycket

• Natta.A

Tack för svaren blev lite besviken nu får se vad vi bestämmer oss för .. :/

• Natta.A
    Anonym (Ilg) skrev 2017-03-31 23:31:55 följande:

Men vad hade du förväntat dig egentligen??

Hade förväntat mig att känna mig som i Spanien även om det är en turistort .. men när man läser omkring på nätet att i Alcudia så får man en "Sverigekänsla" då blir man lite besviken faktiskt , kanske man ska ändra resmål till Grekland .
  • Natta.A

Jag förstår att det är turistmål och det har jsg inget emot då vi faktiskt älskar charter, vi var i Cypern förra pret och visst fanns det turister men det köndes verkligen inge som Sverige . Har bott i Spanien så jag vet hur Spanien är men har aldrig varit i Mallorca tidigare .

• Natta.A
    Anonym (Ilg) skrev 2017-03-31 23:51:34 följande:

Så vad är problemet?

Du verkar inte förstå problemet alls så det är ingen idé att fortsätta diskussionen :) !

Till alla andra som kikar in skriv gärna vad ni tyckte om Mallorcas olika resmål .
Svar på tråden Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?