• Anonym (ont i slidan)

    Frun får ont vid sex

    För ca ett halvår sen fick jag och min fru vårt andra barn. Båda är förlösta med kejsarsnitt. Första akut andra planerat.

    Allt har gått bra båda gånger och hon har läkt fint osv.

    Nu har vi dock ett problem beträffande sexlivet. Sedan vi fick andra barnet har vi försökt ha sex kanske 7-8 gånger jämt utspritt över dom 6 mån som gått.
    Hon får ont i slidan, så pass mycket att det inte alls är njutbart för henne.. inte för min del heller då jag tycker det är mycket olustigt att försöka när hon har ont. Men det är hon som vill ändå.

    Vi har bra förspel och hon är ordentligt blöt när vi väl försöker. Hon vill fortsätta fast det gör ont då hon hoppas att det ska gå över... vilket det inte gör... möjligen gör det lite mindre ont efter en stund säger hon. Vi har även prövat med mycket glidmedel.

    Jag har tittat och allt ser normalt ut där nere och hon har ju heller inte klämt ut någon ungen ur underlivet så vi undrar verkligen vad det kan vara. Efter första ungen upplevde vi något liknande men det gav dock med sig efter bara kanske 2 mån.

    Självklart borde hon söka läkarvård, vilket vi pratat om. Men det är väl kanske lite jobbigt för henne misstänker jag. Tänkte be er om tips om vad det kan vara?

    För övrigt vill jag understryka att detta inte handlar om en överkåt karl som vill ligga med sin fru trots att det gör ont på henne. Det är min fru som vill, jag är inte särskilt sugen alls när hon inte njuter av det.

  • Svar på tråden Frun får ont vid sex
  • Anonym (Kdndb)

    Har hon varit på efterkontroll? Har hon ont konstant eller bara ibland? Vart sitter smörtan? Ammar hon? Efter min förlossning fick jag väldigt ont i tappen när min sambo stötte in för djupt och för hårt, detta berodde tydligen på amningen sa de på min efterkontroll. Nu är det mycket bättre när jag slutat amma.

  • Anonym (ont i slidan)
    Anonym (Kdndb) skrev 2017-04-01 23:01:56 följande:

    Har hon varit på efterkontroll? Har hon ont konstant eller bara ibland? Vart sitter smörtan? Ammar hon? Efter min förlossning fick jag väldigt ont i tappen när min sambo stötte in för djupt och för hårt, detta berodde tydligen på amningen sa de på min efterkontroll. Nu är det mycket bättre när jag slutat amma.


    Ja hon har varit på efterkontroll. Hon har bara ont när vi försöker ha sex och då gör det ont så fort jag precis skall tränga in, alltså som om det är precis i öppningen det skulle vara något. Hon är inte trängre eller mindre blöt än innan eller något sådan. Kan inte se några sprickor eller sår heller. Så det är alltså inte inne i slidan det gör ont utan mer kring öppningen om jag fattat det rätt.

    Hon ammar, förhoppningsvis blir det bättre när hon slutar med detta då. Vi håller på för fullt att öva på flaska och blanda ut bröstmjölk med ersättning nu. Vår 6mån är väldigt kinkig med allt som inte är bröst till skillnad från förra som vägrade amma från dag 1 och aldrig började amma trots måååånga försök :P
  • Anonym (Kdndb)
    Anonym (ont i slidan) skrev 2017-04-01 23:26:02 följande:

    Ja hon har varit på efterkontroll. Hon har bara ont när vi försöker ha sex och då gör det ont så fort jag precis skall tränga in, alltså som om det är precis i öppningen det skulle vara något. Hon är inte trängre eller mindre blöt än innan eller något sådan. Kan inte se några sprickor eller sår heller. Så det är alltså inte inne i slidan det gör ont utan mer kring öppningen om jag fattat det rätt.

    Hon ammar, förhoppningsvis blir det bättre när hon slutar med detta då. Vi håller på för fullt att öva på flaska och blanda ut bröstmjölk med ersättning nu. Vår 6mån är väldigt kinkig med allt som inte är bröst till skillnad från förra som vägrade amma från dag 1 och aldrig började amma trots måååånga försök :P


    Åh då vet jag inte. Vad trist att det inte funkar. Det Bästa är såklart att uppsöka gyn.
Svar på tråden Frun får ont vid sex