• Anonym (Silve­r)
    Äldre 7 Apr 00:25
    38662 visningar
    93 svar
    93
    38662

    Är helrakade kvinnor vanligt?

    Glad påsk på er!

    Är en nybliven singelman på 45 år som tvingat mig ut i dejtingdjungeln på både Internet och I R L.

    Går väl sisådär och jag tycks inte vara ensam om att initialt vilja ligga runt i min nya "livsfas".

    Tre ligg ha har det blivit på några månader och kan konstatera att två av dessa tre kvinnor varit helrakade.

    Lite förvånad då det i alla tre fall varit kvinnor i min egen ålder, trodde mest det var tjejer i 20-årsåldern som har helrakad fitta.

    Rakar sig de flesta kvinnor nu, eller hur ligger det till 2017?

  • Svar på tråden Är helrakade kvinnor vanligt?
  • Äldre 14 Apr 14:04
    #71

    Själv gjorde jag en helvaxning för et par veckor sen! Så underbart!

  • Äldre 15 Apr 20:10
    #72
    Anonym (Silver) skrev 2017-04-07 00:25:50 följande:

    Glad påsk på er!

    Är en nybliven singelman på 45 år som tvingat mig ut i dejtingdjungeln på både Internet och I R L.

    Går väl sisådär och jag tycks inte vara ensam om att initialt vilja ligga runt i min nya "livsfas".

    Tre ligg ha har det blivit på några månader och kan konstatera att två av dessa tre kvinnor varit helrakade.

    Lite förvånad då det i alla tre fall varit kvinnor i min egen ålder, trodde mest det var tjejer i 20-årsåldern som har helrakad fitta.

    Rakar sig de flesta kvinnor nu, eller hur ligger det till 2017?


    Det är inte ovanligt att kvinnor på både 40 och äldre rakar sig helt eller delvis runt könet.

    Du får ju tänka på att modet i detta håller på att svänga mot mer könshår nu och det är knappast 40+arna som är snabbast i att hänga med i trenderna, snarare mer konservativa och kan bevara vad de vant sig vid i yngre ålder.
  • Anonym (raka vägen till dig)
    Äldre 15 Apr 20:16
    #73
    +1
    Anonym (Plitan) skrev 2019-04-11 22:59:16 följande:

    Trillade över den här tråden och måste skriva hur jag känner, är 42 och rakade mig helt en gång för länge sedan, men fy jag kände mig som en liten flicka, det kändes sååå konstigt. Sedan kliade det så mycket så fort det kom lite stubb så jag höll på att bli galen, hur fixar ni det? Har också problem när jag rakar mig att jag får röda plitor/utslag och då känner jag mig inte fräsch


    Mitt tips är att du först sköljer området med svalt vatten, sedan använder raklödder eller rakkräm för intimrakning och en riktigt bra hyvel som du byter blad på ofta. Min erfarenhet säger att manshyvlar är bättre än damhyvlar.
    Kör enbart kavlitetsprylar, inget billigt skräp.

    Sedan ska du eftersmörja, fråga på Apoteket om tips.

    Sedan har tjejkompisar tipsat om att de rakar ofta, varje dag i början. Då vänjer sig huden vid rakningen. Sedan kan de minska till var tredje dag.

  • Anonym (Lila)
    Äldre 15 Apr 21:23
    #74
    Anonym (Lent) skrev 2017-04-07 07:09:48 följande:

    Hustrun är 51 hon renrakar läpparna men sparar en liten tofs ovanför, för min del fick hon gärna ta bort allt, jag tycker det är estetiskt mer tilldragande.

    Renrakade läppar är så lena att smeka och slicka helt underbart.


    Säg det till henne så rakar hon kanske tofsen oxå. Hon kan ju inte gissa hur du föredrar om du inte säger det. Tror faktiskt ärligt att hon rakar för din skull.
  • Anonym (Lent)
    Äldre 16 Apr 07:01
    #75
    Anonym (Lila) skrev 2019-04-15 21:23:59 följande:
    Säg det till henne så rakar hon kanske tofsen oxå. Hon kan ju inte gissa hur du föredrar om du inte säger det. Tror faktiskt ärligt att hon rakar för din skull.
    Har sagt det många gånger men hon vill ha en liten tofs kvar, den sitter ju uppe på venusberget och är bara ca 2x3 cm så den stör ju inte men jag tycker det vore vackrare utan.
    Vill hon ha den så vill hon jag kan ju inte mer än säga vad jag önskar, hon rakar sig för min skull hon är inte typen som gör saker bara för min skull.
  • Äldre 16 Apr 12:35
    #76

    Helrakat, orka med sånt. Jag är trött på alla dessa tolvåringar som ska knulla. Vad hände med vuxna kvinnor? Har vi verkligen infantiliserat kvinnlighet såpass att vi nu ska knulla omogna småtjejer? Varför blev helrakat ett ideal i den här hårfobiska världen?

    Nej tack, jag vill sticka kuken i en vuxen kvinna med hår på fittan och riktiga bröst. Ingen jävla pipig liten småtjej som börjar fnittra hysteriskt om man säger "kuk" till henne.

  • Äldre 16 Apr 13:20
    #77

    Det är inte bara kvinnor som rakar sig, jag har rakat mig i många år.

  • Äldre 16 Apr 14:12
    #78

    Fru 37. Helrakat lr vaxat alla våra år tillsammans iallafall.

    Gått igenom laserbehandling för hårborttagning där nere för ett tag sen ( brazilian )

    Slätt och fint! Jag tycker det ser bra ut, fräscht och snyggt. Sen härligt att smeka och smaka :)

    Hon föredrar att jag är helrakad med.

  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Äldre 16 Apr 14:22
    #79
    +2

    Helrakade tjejer & kvinnor är super andligt. De allra flesta av mina väninnor och flertalet av deras döttrar antingen rakar eller vaxar. Själv började jag helraka i tonåren och helvaxar varje månad året om. Kan inte tänka mig att vara hårig igen ever. Skönast helt hårfri!

  • Anonym (Arbet­slös loppa)
    Tue 16 Apr 2019 18:33
    #80

    Träffad min fru 2006 och hon har alltid varit mån om sitt hår där nere. Men sommaren 2018 hyrde vi stuga på västkusten ihop med en annan familj där både man och hustru var hel rakade. Min frus vännina hade då kommenterat min frus buske under ett bastu besök och efter det så kunde jag resten av veckan trivsamt följa hur den krympte. Sen vi kom hem har hon inte ett hårstrå där nere. Frågade här om veckan hur det kom sig att hon helt plötsligt rakade bort allt hår, men det ända hon svarade var att det var så mycket skönare utan. Framför allt vid sex. Hon är nu 38.

Svar på tråden Är helrakade kvinnor vanligt?