• Rikard Anders­son
    Äldre 8 Apr 20:50
    2121 visningar
    4 svar
    4
    2121

    Förvaltare

    Tjena jag startar en rubik om förvaltare, jag vet på andra forum eller sidor då har det varit klagomål om det här med att nämna, några ider om förvaltare, men nu är väl droppen ändå gjord. alltså jag har funktionshinder det för nekar inte jag men att Sammla ihop pengar till en platt-tv som kostar 5000 och sedan spara ihop till en resa som kostar sammanlagt får skriva det med siffror vet inte riktigt hur många noller det är ialla fall en resa som kostar trettio tussen är man inte duktig på att spara då? och ändå får man beslutet Förvaltare låter inte det sjukt det tycker jag, kan väl förvalta mina egna pengar och då räcker det med en Godeman det tycker jag!...

  • Svar på tråden Förvaltare
  • Äldre 8 Apr 20:59
    #1

    Det beror ju alldeles på. Om du har sparat pengar tll en plattv och en resa för 30 000, men inte betalat dina räkningar eller mat, ja, då behöver du hjälp. God man kanske kan räcka, om det du behöver hjälp med inte är att hålla i pengarna, utan mer lära dig prioritera.

    En förvaltare är, anser jag, alltid att ta i. Klarar du din ekonomi med hjälp av en god man så är det det du ska ha, men om du inte klarar av det med en god mans hjälp, ja, då behöver du en förvaltare.

  • Rikard Anders­son
    Äldre 8 Apr 21:00
    #2

    har det kanske med rese målet att göra Amsterdam ;)

  • Rikard Anders­son
    Äldre 8 Apr 21:21
    #3

    fast räckningar och sånt där det betalar min förvaltare han sköter det. har inte enns haft skansen till att betala in räkningar och hyran el mm,
    maten den betalar jag själv och den räcker varje vecka blir till och med pengar över som jag kan lägga på sparande

  • Äldre 9 Apr 08:11
    #4

    Vilka är argumenten i inlagor och dom?

Svar på tråden Förvaltare