• Äldre 12 Apr 08:00
    30256 visningar
    50 svar
    50
    30256

    Ni som fått beviljad graviditetspenning..

    Sjukgymnast, fick beviljat 75% vid första graviditeten och 100% vid andra.

  • Äldre 30 Apr 19:33
    #29
    tessilina skrev 2017-04-27 21:00:30 följande:

    Såg längre ner i tråden att det var två till Sjukgymnaster som ansökt och fått beviljat. Några inputs från er? Om någon skulle vilja PMa sin ansökan till mig för inspiration så skulle det såklart mottas med öppna armar :)


    Har pm'at dig :)
  • Äldre 2 May 18:55
    #33
    tessilina skrev 2017-05-02 12:25:21 följande:

    Tack Fjällsippa, vipsan och höstaster för era PM! Har försökt att svara via appen, men vet inte om det går iväg? Tycker att appen är rätt epig och fungerar inte som vanliga webben. Men hur som helst, tack för era inputs!


    Kan tyvärr inte se något meddelande från dig.
  • Äldre 3 May 12:07
    #37
    Höstaster skrev 2017-05-02 20:29:04 följande:

    Håller tummarna! Tror dock oftast att sjukgymnaster får beviljat faktiskt, det känns som att de går lite på yrke och inte bara på arbetsuppgifter faktiskt.


    När jag skulle söka under första graviditeten och var i kontakt med en handläggare med nån fråga jag hade sa han faktiskt " Det är ingen idé att du skickar in din ansökan för sjukgymnaster får aldrig beviljat. Ni förväntas veta vad ni ska göra åt besvär som kan uppstå och kan därmed jobba tiden ut". Fick senare efter många om och men beviljat 75%.
  • Äldre 3 May 21:08
    #40
    belletristik skrev 2017-05-03 18:53:23 följande:

    gud, det var det dummaste argument jag hört. det är som att inte bevilja en förskollärare graviditetspenning för de älskar ju att vara med barn så de måste älska att vara gravida... 


    ja, ungefär så. Han avslutade dessutom sin långa utläggning om hur jag slösade med min tid med att säga "dessutom är graviditet ingen sjukdom så de flesta klarar sitt jobb precis som om de inte vore gravida". Jag sa att han var en man va? :)
    Höstaster skrev 2017-05-03 20:21:02 följande:

    Låter ju helt sjukt! Jag har mer hört om sjukgymnaster som inte har några tunga patienter eller ens särskilt tunga arbetsuppgifter men som ändå fått beviljat. Därför kändes det nästan som att de ibland bara beviljar på yrke, men det har jag ju inga som helst bevis för utan bara en känsla.


    Det var lite min känsla också innan min egen första graviditet. Åren efter mig fick även tre andra sjukgymnaster i min lilla stad med exakt samma arbetsuppgifter beviljat 100% så jag kanske bara råkade ut för en extra dålig handläggare.
Svar på tråden Ni som fått beviljad graviditetspenning..