• Nij06

    sydd för mkt, urinrörsframfall? och smärta muskulärt efter FL.

    Jag blev förlöst den 5/2 , vill säga 10 veckor sedan. Känns som en evighet sedan men det är ju egentligen inte så länge sedan om man tänker efter. 
    Men jag hade en lång förlossning och ut kom en stor kille på 4500g. 
    Jag fick grad 2 och blev sydd i mellangården. Jag hade sedan problem med stygnen då några gick upp för tidigt etc men det läkte fint iaf. 
    Det är just så pass att man kan se att jag är sydd så det verkar ju vara bra gjort, men jag upplever att jag blivit för mycket sydd. det är liksom en liten vägg av hud längst ned i slidöppningen. Sitter jag och får för mycket tryck mot så sliter det där. samt när jag tittar så ser det ut som att det är för mycket. Jag har svårt att se hur nånting ska kunna åka in och ut under sex utan att det ska slita där. 

    Jag längtar efter att kunna få börja ha sex igen men är så rädd för det då jag upplever smärta utan att ens ha. Jag har även fått problem med urinröret då jag upplever det som att det putar ut och det har bokstavligen flyttat på sig 2 cm ned än vad det satt tidigare. har läst på amerikanska forum om urinrörsframfall men hittar nästan inget om det på svenska sidor. det ser ut som att mitt urinrör har tryckts ned så det kommer ut en bit av det inre och står jag upp så är det konstant öppet i mynningen. Går jag mycket eller sitter jag länge så gör det ont där. Måste jag krysta när jag ska göra nr 2 så känns det som om mynningen till urinröret ska slitas i tu. Ska jag ha sex så kommer ju snoppen gnidas mot det hela tiden då det nu sitter just i mynningen till slidöppningen. 

    Vill tillägga att jag dessutom träffat en uroterapeut och hen påstod att allt såg bra ut. men det gör inte det! min bm kunde hålla med om att det inte riktigt ser helt okej ut men vart ska jag vända mig nu ?? vad kan man göra? Någon annan som upplevt detta med urinröret efter en förlossning? Kan det gå till sig med tiden? 

    Inte nog med det så får man smärta i muskulaturen kring snippan och även i ändtarmen. och det gör riktigt ont! men går över efter någon timma. 
    någon annan som upplevt detta? 

  • Svar på tråden sydd för mkt, urinrörsframfall? och smärta muskulärt efter FL.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Jag funderar på det första du nämnde, är det slemhinna som är för mkt? Ibland växer slemhinnan lite extra så det liksom blir en flik som kan skava massor efter att man blivit sydd, alltså trots att de inte sytt för mkt. Jag fick det och sex var det ju inte tal om. Skulle få bränna bort det men när jag kom dit för det så hade den plötsligt försvunnit av sig självt? Det var ca 4 mån efter förlossningen...

    Tänkte bara om det kan vara ngt liknande?

  • Nij06

    Det du tänker på är något som kallas för granulom. Så nej, det är inte slemhinnan utan tänk dig huden från mellangården som går upp mot slidan. Som att det bildats en yttre vägg av hud. Innan jag förlöstes så var det v-format där, Nu är v:et igensytt med hud. Så kan tex inte torka mig bakifrån för då hakar jag oftast fast där och det gör jätte ont. Skulle typ vilja klippa upp en liten liten bit så man kan dra där utan att fastna.

  • Starlesss

    Jag har samma typ av förlossning som dig sprack grad 2 o har samma bekymmer dock har de bara gått 3 veckor.. Hur mår du nu har det blivit nått bättre???

Svar på tråden sydd för mkt, urinrörsframfall? och smärta muskulärt efter FL.